2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    macsiem

.dmg en finder venster

Ik heb een .dmg gemaakt met Schijfhulpprogramma, wachtwoord gevoelig. Werkt goed.
    Wanneer ik deze .dmg open komt er een nieuw finder venster met de indeling “toon icons”. De linker van de vier mogelijkheden zoals die in de balk staan van het finder venster. De meest linker ( 4 kleine vierkantjes) is donker gekleurd. Je kan hier nu ook een ander venster vertoning aanklikken b.v. de derde van de 4 mogelijkheden. Dit werkt. Het gekke is echter dat deze veranderde indeling niet behouden blijft.Na verwijderen van de .dmg en weer openen staat de finder indeling weer op de “toon icon” indeling en niet op de laatst bewaarde indeling. Hoe kan ik dat veranderen?

Moderator
    Poezenbeest
    ”macsiem”

Ik heb een .dmg gemaakt met Schijfhulpprogramma, wachtwoord gevoelig. Werkt goed.

Wanneer ik deze .dmg open, komt er een nieuw finder venster met de indeling “toon icons”. De linker van de vier mogelijkheden zoals die in de balk staan van het findervenster.

De meest linker (4 kleine vierkantjes) is donker gekleurd. Je kan hier nu ook een ander venster vertoning aanklikken b.v. de derde van de 4 mogelijkheden (kolomweergave). Dit werkt.

Het gekke is echter dat deze veranderde indeling niet behouden blijft. Na het verwijderen van de .dmg en weer openen, staat de finder indeling weer op de “toon icon” indeling en niet op de laatst bewaarde indeling. Hoe kan ik dat veranderen?

Soms kan de opmaak van een bericht ook veel dingen duidelijk maken…

Je moet een DMG zien als een CD, als de DMG eenmaal opgeslagen is, dan wordt in het desktop-bestand ook de voorkeursinstelling voor de weergave opgeslagen. De enige manier om dit te wijzigen, is door de DMG opnieuw aan te maken.

Misschien heb je trouwens een optie gemist om de DMG ook schrijfbaar te maken, in dat geval zou het wel moeten werken…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.