9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

.dmg Downloaden. Firefox:gekke tekens. Safari:.dmg

Wie kan me dit uileggen en eventueel oplossen? Als ik met Firefox 2.0.0.20 SMARTreporter wil downloaden:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23232
    krijg ik een grote pagina met allemaal gekke tekens.
    Download ik met Safari 1.3.2 , dan verloopt het downloaden normaal, en staat het .dmg-bestandje op mijn bureaublad.
    Firefox heb ik goed afgesteld, en downloadt andere .dmg-bestanden zonder moeite.
    Ik begrijp hier niets van.
    Alvast mijn dank.

Zo ziet die download eruit met Firefox:

Bijdrager
    Steph

In FF3 werkt het gewoon goed. Geen idee waar het eventueel aan zou kunnen liggen.

Bijdrager
    tarun

Probeer die tekens eens op te slaan als …

Waarschijnlijk krijg je dan je .dmg.

Bijdrager
    sedikit
    ”tarun”

Probeer die tekens eens op te slaan als …

Waarschijnlijk krijg je dan je .dmg.

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar ik kan het geduld niet opbrengen om te wachten tot de hele pagina compleet is. Dat duurt uren!

En @Sephone: ik zit met de versie-beperkingen van mijn OS 10.3.9 Panther….

Bijdrager
    Calpa

..met rechts op de downloadlink klikken en kiezen voor ‘koppeling opslaan als’.

Bijdrager
    sedikit
    ”PascalPas”

..met rechts op de downloadlink klikken en kiezen voor ‘koppeling opslaan als’.

Verdomd! Met rechts aldus clicken op het “download now” levert mij het .dmg-bestand op. De fout zit volgens mij in de URL van dat moment. Want in de URL staat na de “SMARTreporter.dmg” nòg een keer het woord “SMARTreporter”.Dus totaal “SMARTreporter.dmgSMARTreporter” .Dat laatste heb ik weg moeten halen, en toen downloadde de boel.
    Iedereen bedankt. maar het raadsel blijft waarom dit probleem zich alleen bij deze download voordeed.

Sleutelbeheerder
    Night

Wellicht een typfoutje bij de maker, waarin Firefox zich verslikte.

Moderator
    unSOUND

Het probleem is dat op het moment dat de browser de url aanvraagt, deze moet worden omgezet in een bestands-download in plaats van het neerzetten van tekst in een pagina. Dit kan als het goed is zowel komen door FireFox die het bestand niet als zodanig herkent, of een server die niet ziet met welke browser hij te maken heeft, en er dus teksts van maakt. Dat laatste is het meest logische, aangezien het wel vaker voorkomt dat servers bij sommige browsers bestanden ineens als tekst versturen. Zie ook dit recente topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139885

Bijdrager
    sedikit

@unSOUND,
    Je wordt weer bedankt voor je grote deskundige uitleg!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.