23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucide-B

dmg corrupt na kopieren via ftp

ik heb dmg files gemaakt voor backup en getest of ik ze kan mounten… dat werkte.
    Toen vanaf mijn Mac Pro gekopiert via ftp naar een Windows server.
    als ik ze weer terug kopier naar de mac kan ik ze niet meer mounten.

krijg de melding “illegal seek”

zijn mijn bestanden nog te redden?:|

Bijdrager
    iJoost

FTP kent twee modi: ASC en BIN. Je hebt de tweede nodig als je niet wilt dat een dmg-bestand stuk gaat bij het overzetten.

Bijdrager
    nookie

Ik heb even gezocht via google.
    Het enige wat ik aan een oplossing kon vinden is dat een
    andere mac de .dmg soms wel opent.
    In dit geval ging het exact om hetzelfde verhaal als die van jou.
    Windows server en FTP
    Voor de rest vind ik niks aan oplossingen.

Bijdrager
    jermain
    ”iJoost”

FTP kent twee modi: ASC en BIN. Je hebt de tweede nodig als je niet wilt dat een dmg-bestand stuk gaat bij het overzetten.

Even offtopic he maar waarvoor is die ASC dan?:D :)

Geblokkeerd
    Anoniem

BIN = binary = stuurt letterlijk de enen en nullen over zoals ze op de schijf staan.

ASC = ASCII = interpreteert de bytes als ASCII text tekens. Dit gebruik je alleen bij text bestanden.

Bijdrager
    iJoost

Klopt. En die laatste vertaalt met name de regel-einden in tekstbestanden. Omdat die nu eenmaal verschillend gecodeerd zijn op de verschillende platformen. Daardoor gaat zo’n dmg (of een zip, jpeg, etc…) daar ook stuk van. Toevallig ergens iets gevonden wat op een regeleinde lijkt en dat even aangepast. Tja… dat wordt lastig “uitpakken” dan.;-)

Bijdrager
    leaf

ik zou gewoon een ander protocol nemen zoals sftp smb http etc :)

Bijdrager
    Lucide-B

ik heb Transmit gebruikt. (versie 3.6.6 op Leopard)

ik zie nergens instellingen van asci of binair… gaat niet alles standaard binair op de mac?

later op een powerbook G3 een dmg met Transmit (3.2.6 op Panther) terug gekopiert maar kan ook daar de dmg niet openen.

kan ik de dmg file niet repareren? header aanpassen ofzo?

ik zal nog kijken of ik via een andere manier terug kan kopieren… smb ofzo… alleen is het kwaad niet al geschied doodat ik ze in eerste instantie via ftp heb gekopiert?

Bijdrager
    iJoost

Ja.

Bijdrager
    Lucide-B

wat ja

ik stel meerdere vragen in vorrige post

Bijdrager
    iJoost

Klopt.

En ik beantwoorde alleen de laatste. Eigenlijk vooral omdat ik een beetje verbaasd was dat je die conclusie zelf nog niet getrokken had.;-)

Bijdrager
    Lucide-B

als alles standaard op binair staat ligt het dus niet aan het ASCI protocol…

waardoor raken de bestanden dan corrupt?

Bijdrager
    iJoost

Ik kan eerlijk niets verzinnen waardoor dat zou kunnen gebeuren. Daarom denk ik ook dat het daar wel aan lag. Succes!

Bijdrager
    Lucide-B

… dat het waar aan lag?

je kan niks instellen bij transmit over asci en binary.
    wat is er dan fout gegaan?

ik probeer het een beetje te begrijpen

Bijdrager
    iJoost

Je vraagt hoe het kan dat door slechts te FTP-en een dmg-bestand kapot is gegaan. Ik geef je behulpzaam als antwoord de enige reden die ik daarvoor kan verzinnen. Graag gedaan. Geen probleem.

En nu mag je verder zelf uitzoeken hoe zich dat verhoudt tot het gebruiken van Transmit. Hoe Transmit omgaat met de twee FTP-modi, zal ik maar zeggen. Want om te beginnen weet ik daar niets van. En verder heb ik geen zin om Transmit hier te gaan installeren om het voor je uit te zoeken.

Dus nogmaals, succes!

Bijdrager
    Lucide-B

dank dat je me probeert te helpen:)

ik ben het uiteraard ook zelf aan het uitzoeken maar tot dusver zonder veel resultaat

Bijdrager
    Lucide-B

voor de geînteresseerden… hier kan je een kapotte dmg downloaden: (±17 Mb)

http://www.xs4all.nl/~bounce/dmg/

het was dus een goede dmg die gemount kon worden. enige wat ik gedaan heb is kopieren naar windows server via ftp en weer terug gekopiert.

Bijdrager
    wimbo

Waarom zou ik een foute DMG willen downloaden?

Binnen Transmit kan ik nergen terug vinden of iets ASC of BIN over de lijn gaat. Aangezien ik geen problemen heb met Transmit (met mijn eigen files) gok ik dus dat er iets fout is gegaan met de transfer (afgebroken net voor het einde, brakke virusscanner op de Windows server).
    Bij FTP clients op het Windows platform staan de default instellingen over het algemeen op AUTO en kan je die al dan niet wijzigen naar ASC of BIN.

Gaat het iedere keer fout of is dit het bestand waarbij het (toevallig) fout ging?
    In het laatste geval; gelukkig heb je het origineel nog en kan je het nog een keer proberen…..

DMG repareren? geen idee of dat kan. Volgens mij zit er geen redundancy in het formaat ingebakken, dus zal repareren niet gaan vermoed ik. Je weet nml niet wat er mis is met het bestand. Alleen dat het corrupt is. Het kan zijn dat de laatste 3 bytes niet zijn aangekomen, maar er kunnen ook (random) bitjes zijn omgevallen bij de FTP sessie.

Bijdrager
    iJoost

Transmit maakt de keuze ASC of BIN automatisch op basis van de extensie van de bestandsnaam. Misschien had het bewuste bestand op moment van de fatale transfer een andere naam?

Bijdrager
    Lucide-B
    ”iJoost”

Transmit maakt de keuze ASC of BIN automatisch op basis van de extensie van de bestandsnaam. Misschien had het bewuste bestand op moment van de fatale transfer een andere naam?

zeker niet het geval geweest.

Bijdrager
    iJoost

Jij weet het beste wat er is gebeurd.;-)

Bijdrager
    Lucide-B

dat klopt:)

en zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem:
    http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=5865552

Bijdrager
    iJoost

Ik lees daar echter niets over FTP als oorzaak.

Dat mensen erin slagen om DMGs corrupt te krijgen lijkt me op zich eerlijk gezegd nauwelijks nieuws. Dat lukt ze per slot van rekening met ZIPs ook regelmatig;-)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.