12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Smoothboy

dm_1 naar avi converter voor mac

ik heb een converter nodig voor dm_1 naar avi, voor mac natuurlijk!

Wie o wie?

Moderator
    Night

wtf is DM_1 ?:? Ik kon het zelft op Google niet echt terugvinden…

[edit]
    De link van Pieterr had ik ook al gevonden, maar kon me niet voorstellen dat het hier om een bepaalde video-format ging…
    [/edit]

Bijdrager
    Pieterr

Misschien bedoelt hij zo’n COD demo bestand?

http://pcsupport.about.com/od/fileextensions/f/dm_1file.htm

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    sven-

Je kunt met Call of Duty zelf de opgenomen demo bestanden opnemen. Wat je doet is de demo laten afspelen en vervolgens een commando invoeren om het opnemen (maken van screenshots die je later samenvoegt tot een video) te starten. Zie hieronder. Wel moet ik zeggen dat het onder Windows een stuk makkelijker gaat, o.a. door het bestaan van het programma Cod4 player

Opgenomen materiaal (met built in record van Cod4) in volledige kwaliteit opnemen:

Tijdens het afspelen van je demo

Typ in console: /cl_avidemo 60

De 60 staat voor framerates. Je kunt een hoger aantal kiezen als je een video wilt maken met slow motion beelden, maar voor normaal gebruik is het niet noodzakelijk (meer screenshots is wel vloeiender dankzij multi sampling).

Om te stoppen: /cl_avidemo 0

Screenshots komen te staan in Mods/ModWarfare/screenshots

Film van maken?

Open QuickTime –> Open afbeeldingenreeks. Kies eerste afbeelding + stel juiste framerate in. Daarna exporteren.

Alternatieven:
    Onder Windows, gebruik van programma Cod4player (kan die demo files openen en afspelen met verschillende opties)

Onder Windows screenshots tot video vormen met VirtualDub, en bewerken met Sony Vegas Pro.

Handige website: http://www.tek-9.org/articles/Moviemaking_for_dummies-294/Introduction-1.html

Een dm_1 naar avi converter bestaat sowieso niet. Je moet begrijpen dat zo’n dm_1 bestand geen videobestand is. Het bevat alleen informatie die Call of Duty nodig heeft om vervolgens de computer zelf weer de bijbehorende beelden laten renderen.

Bijdrager
    Smoothboy

ik weet nou nogsteeds niet hoe ik het kan omzetten, en ik heb geen windows. Dus what to do?

Bijdrager
    KarelWillem

Simpel antwoord? Je kan het dus eigenlijk gewoon niet omzetten.

En al zeker niet naar een AVI. Of je nu Windows hebt of niet.

Bijdrager
    Pieterr

Hoe kom je eigenlijk aan het bestand?
    Heb je zelf wel COD voor de Mac?

Bijdrager
    Smoothboy

ja, ik gebruik cod4 voor mac.

Bijdrager
    sven-

Wat is dan het probleem? In mijn uitleg hierboven staat hoe het moet.

Bijdrager
    Smoothboy

hoe speel ik de dm file af in cod?

Bijdrager
    sven-

Ah, dat kan op de volgende manier:

1. Eigen opnames worden door Cod4 automatisch geplaatst in: maindemos

2. Opnames (en gedownloade dm_1 bestanden) die je wilt bekijken, moeten staan in: ModsModWarfaredemos
    Als die map niet bestaat, maak ‘m aan en kopieer de dm_1 bestanden daarheen.

3. Open nu Cod4 Multiplayer, selecteer MODS en dan MODWARFARE

4. Open console and type: /demo filename

En als het goed is begint dan de opname af te spelen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.