5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    pensioen

DJI Osmo

Zijn er mensen die ervaring hebben met de DJI Osmo ?
    Dit is een zgn Gimbal.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

„Gimbal” betekent zoveel als „ringvormige ophanging die rond één as kan draaien” — in het Nederlands een cardanische ophanging.

Als ik die Osmo even opzoek ontdek ik dat het gaat om een houder voor een telefoon, om ermee te fotograferen of filmen.

Bijdrager
    Hyrax

Heb ‘m niet zelf, maar wel een keer geprobeerd. Is echt een heel gaaf ding. Prachtige beelden en vooral de tracking functie vind ik een toevoeging. Prijs/kwaliteit is ie prima.

Bijdrager
    Afroman

Ik vind het echt een verschrikkelijk ding. Ik heb er hier een liggen en gebruik hem vaak voor mijn werk.(inclusief z-axis).

Maar hij valt vaak uit tijdens het filmen, verliest vaak verbinding, soms maakt die helemaal geen verbinding. Is erg gevoelig voor andere WiFi-punten. En vind het beeldkwaliteit ook niet je van het, maar goed. Is ook een redelijk “goedkope” camera natuurlijk.

Bijdrager
    McWouter

Yep, heb een Osmo 4K. Bevalt erg goed. Wel zijn er een aantal aandachtspunten:

– het duurt even voordat je verbinding hebt tussen je telefoon en de Osmo (dus niet meteen klaar voor gebruik)
    – goede externe microfoon is een must
    – formaat is best onhandig tijdens transport

Maar los daarvan: geweldig ding! Beeldkwaliteit is in normale lichtomstandigheden prima. Het leuke is dat je tijdens het filmen heel dynamisch beeld kan maken door zachtjes te lopen. Eindresultaat is heel ‘smooth’.

Heb je nog specifieke vragen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.