5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    morini

dj console als interface?

Ik wil van de DATjes die ik in mijn voormalige studio heb opgenomen CD’s fikken voor de zekerheid.
    Nu heb ik de beschikking over een geleende Hercules DJ-console met SPDIF in-en-uit en een iMac met Tiger. Wie kan me vertellen hoe ik zonder het digitale domein te verlaten die DATjes op een CD krijg?
    Maw: Hoe gebruik ik die console als interface en in welk programmaatje kan ik opnemen?

Bijdrager
    huinkroese

Een iMac is relatief natuurlijk… welke precies? Ik kan me herrinneren dat ze niet allemaal een audio-in hadden. Als je die wel hebt kun je met een kabeltje (tulp/minijack oid.) geluid naar je iMac krijgen. Daar kun je het opnemen met bijvoorbeeld QuickTime Pro, maar volgens mij werkt iMovie ook om geluid te capturen.

Anders hier een lijst goeie freeware simpele tooltjes als AudioIn.
    Succes!

Edit: Neem van dat lijstje de bovenste, die is prima en simpel, Audio Recorder.

Bijdrager
    MedahOSX

Ik kan me herinneren dat er geen drivers en support is voor de digitale audiouitgangen op de mac versie van de hercules console, wie weet dat dat inmiddels is opgelost maar vorheen werkte dat niet, alleen midi werkte.

Bijdrager
    morini

Heb alleen maar audio in nodig.
    Dus van de SPDIF in op de Hercules naar de USB.en dan uiteraard een appje dat er AIFF o.i.d. van maakt.

Bijdrager
    MedahOSX

Mja, ik bedoel dan ook uit/ingangen. Ik had er ooit is 1 aangeschaft, maar teruggebracht omdat de knoppen te zwaar draaiden, gevalletje van tweedehands volgens mij. Andere reden is dat de verkoper me heeft verteld dat de audio in/uit niet zouden werken, en dat werkte dus ook niet.
    Mischien is een mail naar Hercules een idee?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.