7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    AlexScheepers

(Dj) Brandprogramma + Cd cover

Beste Forumleden,

Sinds 2 maanden ben ik de trotse bezitter van een Macbook Pro Retina.
    Als windows gebruiker absoluut een vooruitgang tot ik op 1 probleem stuitte.
    Ik ben namelijk werkzaam als Dj en heb hiervoor altijd op mijn windows laptop mijn audio cd’s met Nero Burning Rom gebrand.
    Dit programma werkt niet op mijn Mac waardoor ik nieuwe software nodig heb voor OS X om dezelfde handelingen te kunnen verrichten.
    Essentieel zijn voor mij de optie om op artiest te kunnen selecteren en direct een cd cover van de nummers die ik heb gebrand te kunnen uitprinten. Met het op artiest selecteren bedoel ik dat de artiesten op volgorde van naam komen te staan op de cd. Dus Adele bovenaan en Jay-Z onderaan.

Wat ik al heb geprobeerd is Toast. Veelal geprezen op verschillende forums maar het probleem is dat ik de audio alleen op titel kan selecteren en niet op artiest. Daarom valt dit programma af tenzij iemand mij kan vertellen hoe ik wel op artiest kan selecteren.
    iTunes zelf vindt ik niet prettig omdat de te branden muziek direct in je iTunes bibliotheek gezet wordt wat ik niet wil. Kan ik die muziek daarna weer gaan verwijderen wat teveel tijd kost.

Hopelijk is er hier iemand die met regelmaat AUDIO brand en daarbij ook hoesjes nodig heeft. Of weet iemand gewoon de oplossing of het juiste programma.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124
    AlexScheepers op 26 augustus 2012

iTunes zelf vindt ik niet prettig omdat de te branden muziek direct in je iTunes bibliotheek gezet wordt wat ik niet wil. Kan ik die muziek daarna weer gaan verwijderen wat teveel tijd kost.
    Is “selecteren en verwijderen” dan teveel moeite?
    Lijkt mij toch in een paar seconden gedaan…..

Bijdrager
    1984

Kijk eens of dit iets voor je is : http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html

Bijdrager
    tarun

Je kan iTunes zo instellen dat deze niet je bestanden in de bibliotheek zet:

(Vink “Kopieer bestanden .. aan bibliotheek” af.)

Bijdrager
    AlexScheepers

@ Hansi2124
    Met de frequentie die ik muziek brand en het aantal nummers dat ik toevoeg is dat geen optie =)
    Ooit de iTunes bibliotheek doorzocht op verschillende muziek bestanden?
    Absoluut geen optie!

@ 1984
    Ik ga eens kijken. Is het ook mogelijk daar een Cd cover mee te maken?

@ Tarun
    Hartstikke bedankt. Deze optie kende ik nog niet, en ga ik direct eens proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Toch jammer dat er niet direct zoiets lijkt te zijn als Nero Burning Rom. Werkte toch als een trein!

Moderator
    unSOUND

Dat komt dus vooral omdat je op een Mac probeert te werken met een “Windows-denkwijze”. Als je een Mac gebruikt met de Mac-denkwijze, en dus alles gewoon door iTunes laat beheren, kun je het namelijk heel makkelijk doen met iTunes..

Bijdrager
    AlexScheepers

@unSound
    Als je de hoeveelheid muziek ziet waarover ik beschik begrijp je misschien dat ik dit niet allemaal in mijn iTunes bibliotheek wil hebben. Ten slotte is dit echt mijn persoonlijke muziek bibliotheek die gesynct is met mijn oa mijn iPhone. Hiertussen hoef ik geen onzin als Skrillex & Headhunterz tussen te hebben maar moet ik ze wel branden als Dj.

@Tarun
    Helaas werkt dit niet. Op het moment dat ik een aparte afspeellijst “branden” aanmaak en daar de nummers inzet die ik wil branden komen deze ondanks het uitvinken van die optie toch in mijn Bibliotheek Muziek te staan. Wat doe ik fout?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.