10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Synapse88

DIY: Scheurtje in MagSafe kabel hersteld

Mijn Magsafe kabel vertoonde aan het stekkertje een scheurtje en dat werd niet door AppleCare gedekt.
    Daarom heb ik zelf samen met mijn vader maar AppleCare gespeeld en de isolatie hersteld met behulp van een beetje plakband en een stevige ‘krimpkous’. Ik post hieronder wat foto’s voor mensen die misschien hetzelfde al hebben voorgehad.

het gesheurde stuk isolatie heb ik een deeltje weggeknipt om weer een gelijke isolatie vand e kabel te bekomen.

Het beschadigde stuk hebben we omhuld met wat elektriciensplakband om deze even dik te maken als het eindstuk. Anders past de krimpkous niet, die moet immers groot genoeg zijn om over de stekker te geraken.

Het bevestigen van de krimpkous

Het resultaat

Bijdrager
    iep

Is het niet een kwestie van de goeie krimpkous nemen zodat je niet dat isolatietape nodig hebt om het op te hogen (niet dat ik de tape achterwege zou laten, het isoleert mooi)?

Bijdrager
    MichMich

Mooi… met al die vlekken enzo… :sealed:

Volgende keer de krimpkous niet meer laten krimpen met een soldeerbout, maar met hete lucht…

Bijdrager
    Synapse88

Dankejwel voor tip MichMich

@iep: probleem is dat een krimpkous die over de stekker moet, te groot is om zo om de kabel te krimpen.

Bijdrager
    iep

Aha, daar was ik al bang voor.

Bijdrager
    bartje

Beter rol je je Magsafe niet zo strak op. Dan krijg je ook geen kabelbreuken.;-)

Bijdrager
    flierefluiter

Nou,
    bedankt voor de tip en de uitleg met fotos.

Bijdrager
    iep
    bartje op 09 augustus 2012

Beter rol je je Magsafe niet zo strak op. Dan krijg je ook geen kabelbreuken.;-)

Zolang je er een laptop mee de lucht in kunt tillen is het gewoon een fail van een magsafe connector. Gelukkig hebben ze met de introductie van magsafe2 ook weer de oude T-vorm teruggedaan waarbij de magsafe wel doet wat ie moet doen: loslaten. Scheelt weer kabelbreukjes bij de stekker en scheelt weer deuken in je laptop.

Bijdrager
    Synapse88

MagSafe 2 lijkt mij inderdaad een hele verbetering, past die eigenlijk ook nog op oudere modellen? Want als dat zo is ga ik mij er eentje halen die ik dan onderweg gebruik, dit opgelapte exemplaar laat ik dan liever thuis.

Bijdrager
    iep

Nee. Andersom kan wel omdat ze een converter hebben voor de Macs met een magsafe 2 aansluiting zodat je de oude poweradapters nog kunt gebruiken (en het Thunderbolt Display). Waarschijnlijk omdat ze nog een tijdje de oude poweradapters zullen verkopen tot alles op magsafe 2 zit en ze volledig daar op over gaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.