15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Mmmarco

DivX player voor OSX?

Wie kent er een goede DivX player voor OSX? Ik heb er nu al twee van versiontracker gehaald, maar beide weigeren ze dienst. Ik wil een film bekijken die ik heb binnengehaald via P2P (Poisened). Ik had MPlayerOSX2b5 en VLC, maar ze openen niks. De film is een DVDRip met .avi als extentie. Ook windows media player en Quicktime weigeren dienst.

OSX kan toch DivX draaien? Als ik de verschillende sites afzoek moet het gewoon kunnen. Maar waarmee? Of behoor je ze eerst om te zetten naar en ander format? De topic-zoekfunctie hielp me ook niet echt veel…

Anybody?

Bijdrager
    KeKo

mplayer opent bij mij echt alles is echt een superprogramma. Je moet hem volgens mij alleen van de website zelf halen. De versiontrackerlink loopt naar de gui volgens mij…
    VLC wil anders ook veel openen.

succes!

Bijdrager
    Gerrit

Nou als al die applicaties dienst weigeren dan lijkt het me eerder dat de divx corrupt is……tja wat wil je ook als je hem via een p2p prog binnenhaalt. Voor het Kazaa netwerk is niet echt een hiephoi platform als het om films gaat… en mp3’s tegenwoordig ook niet meer.

Bijdrager
    Elstar

Goede ervaring met divx5.0.7. Is een soort plug-in, waardoor je met quicktime divx kunt kijken.
    Maar ik heb er inderdaad een hoop moeten proberen voordat ik een goeie had.

Bijdrager
    maceddy

http://www.3ivx.com

QuickTime plugin.
    Leest DivX, XviD…

Alleen het gebruikelijke .AVI geluidsprobleem blijft, en een eventuele DivX Doctor kan dat alleen bij DivX oplossen, XviD blijft geluid haperen of stil…

Iemand daar een oplossing voor??

Bijdrager
    Elstar
    ”maceddy”

Alleen het gebruikelijke .AVI geluidsprobleem blijft, en een eventuele DivX Doctor kan dat alleen bij DivX oplossen, XviD blijft geluid haperen of stil…

Iemand daar een oplossing voor??

Heb ik bij divx5 nog geen last van gehad.

Bijdrager
    maceddy

Mijn DivX 5.0.7 speelt helemaal geen XviD..

Net ff geprobeerd.
    3ivX plugin doet t wel trouwens.

Bijdrager
    Mmmarco
    ”Elstar”

Goede ervaring met divx5.0.7. Is een soort plug-in, waardoor je met quicktime divx kunt kijken.
    Maar ik heb er inderdaad een hoop moeten proberen voordat ik een goeie had.

Ah! Ja die had ik reeds gedownload op aanraden van vriend! Maar tip liep via ICQ en was daarom nogal kort. Wist dus niet dat het een plugin was! Dacht losse app. Ga ik meteen proberen vanavond!

Als het niet lukt dan ‘3ivX plugin’. Of misschien is de film corrupt. Maar dan kom ik er snel genoeg achter bij een andere film.

Bijdrager
    pimpel

okee, mensen, ik raad iedereen mplayer aan, ik heb nog geen film gevonden die hij niet afspeelt, gebruik die trouwens ook op mijn linuxbak, en veel lof over, onder andere, synchronisatie enzo, is nergens beter

Bijdrager
    El_Gordo

Voor de mensen die het nog niet wisten heeft AdrianB (de progammeur van DivX network voor de mac) een eigen homepage, met een AC3 decoder en de XviD Delegate voor quitktime. Dit alles is het downloaden waard zie http://www.insaneness.com/

Enjoy =)

Bijdrager
    maceddy
    ”pimpel”

okee, mensen, ik raad iedereen mplayer aan, ik heb nog geen film gevonden die hij niet afspeelt, gebruik die trouwens ook op mijn linuxbak, en veel lof over, onder andere, synchronisatie enzo, is nergens beter

Probeer maar eens IV50 gecodeerde AVI’s af te spelen.

Nog niet 1 speler gevonden die dat kan!
    Geen VLC, geen Mplayer, geen Mplayer2.

Er was eerder voor OS 9 een IV50 plugin, maar voor 10 ben ik em nog niet tegengekomen…

Bijdrager
    El_Gordo

Ahhh, Indeo Video, de codec die vroeger met webcams werd geleverd. Ik meen dat die codec al jaren niet meer is ge-update en waarvan de IV50 (Indeo Video versie 5.0) de laatste van de reeks is.

Die ga je denk ik ook nooit zien voor OS X. Tenzij iemand nog heil ziet in die achterhaalde zut, maar das mijn mening.

Dat Mplayer en anderen die niet ondersteund vind ik dus eerlijk gezegd geen punt.

Ik weet verder niet wat dit gewauwel er toe doet, ik heb effe niets te doen. O. ja om duidelijk te maken dat IV50, IV40 en IV30 er niet toe doen.

Bijdrager
    maceddy
    ”El_Gordo”

Voor de mensen die het nog niet wisten heeft AdrianB (de progammeur van DivX network voor de mac) een eigen homepage, met een AC3 decoder en de XviD Delegate voor quitktime. Dit alles is het downloaden waard zie http://www.insaneness.com/

Enjoy =)

Shit!!
    Dit werkt goed!!
    Mijn XviDjes doen het ineens zoals het hoort:D

Tnx!!

Bijdrager
    2manydjs

Mplayer vind ik echt geweldig.
    Mijn huisgenoot heeft een PC met video uit, dus daar gaan nogal wat DivX/XviD/etc in.
    Ik heb in totaal voor 45 mb aan codecs geinstalleerd voordat we alle divx’s konden afspelen..
    Mplayer speelt alles wat ik wil, laatst een WMF en dat deed ie tien keer beter dan WMP zelf.

Maar ik denk idd dat je .avi corrupt is, of het is geen divx/xvid/3vix en moet je een compleet andere codec gaan zoeken.

Bijdrager
    Mmmarco

Heb gisteravond net een nieuwe DivX gedownload. Wil weer niet in mplayer. Doe ik iets fout? Gewoon starten en ‘open’ nietwaar? VLC liep vast…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.