9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    koen

divx op Mac OS X

Hoi,

Ik krijg binnenkort een CD van iemand die daar wat filmpjes op heeft gezet in divx formaat (op een PC). Ik vraag me af wat voor een mogelijkheden er zijn om dit te kunnen afspelen op Mac OS X. Googlen geeft wel wat info, maar voordat ik e.e.a. ga uitproberen ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

bedankt,

– Koen.

Bijdrager
    MacBeer

VLC – Player speelt deze moeiteloos voor je af.

Probeer ook eens te kijken naar de DIVX doctor. Deze zet avi’s om naar MPG zodat je ze in Quicktime kunt afspelen.

Bijdrager
    Mr. Mac

Mplayer is ook erg goed, ik zelf vind het beeld van Mplayer beter dan dat van VLC.
    Hier kun je die downloaden.
    http://mplayerosx.sourceforge.net/

Groeten,
    :finderoud:

Bijdrager
    Patrick Stam

VLC speelt echt alles moeiteloos af, veel beter als Win Mediaplayer.

Bijdrager
    Mr. Mac

Eigenlijk moet je gewoon Mplayer en VLC hebben, VLC speelt alles af, ook dvd, Mplayer gebruik ik eigenlijk alleen voor avi bestanden.

:wink:

Bijdrager
    koen

Bedankt voor de reacties. Ik ga Mplayer en VLC maar eens installeren.

– Koen.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Of gewoon de officiele DIVX codec van DIVX.com downloaden voor MacOS X. Dan kun je de filmpjes gewoon via QuickTime Player bekijken. Werkt niet altijd even goed, maar ik vind het wel fijner.

Maar VLC en MPlayer moet je zeker even pakken.

Bijdrager
    koen
    ”Pink

Of gewoon de officiele DIVX codec van DIVX.com downloaden voor MacOS X. Dan kun je de filmpjes gewoon via QuickTime Player bekijken. Werkt niet altijd even goed, maar ik vind het wel fijner.

bedankt!

– Koen.

Bijdrager
    buurman

Macbjorn, divxdoctor zet de divx niet om naar een mpg, maar plaatst de divx in een .mov container. Het blijft dus een divx.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.