10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    marick

divx avi enz omzetten naar vcd

Ik ben al enige tijd aan het proberen geweest met allerlei programma’s als ffmpeg enzo om mijn divx bestanden om te zetten naar VCD zodat ik zew in mijn dvd speler kan bekijken. toch gaat het iedere keer niet goed, kan iemand mij misschien zeggen stap voor stap wat ik moet doen en hoe ik die programma’s moet instellen.

BVD Marick

Bijdrager
    Steves lovechild

Haal de divx codec op:
    http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=9563&db=mac
    Schaf zonodig toast titanium aan.
    Schaf zonodig quicktime pro aan. (bij Apple)
    Vertaal met quicktime pro (je hebt toast mpeg-1 codec nodig) naar mpeg-1
    Brand met toast titanium. De tab: other-vcd.

Bijdrager
    KeKo

ie codec pakt echter vaker het geluid niet goed. Verder duurt het vertalen naar een ander formaat vaak uren met quicktime pro. Tenminste met mijn g4 400 wel…

Bijdrager
    marick

bedankt voor jullie reacties, ik ben nog niet zo thuis in deze materie zoals jullie ongetwijfeld merken. Waar kan ik die codec voor mpeg1 downloaden. Ik heb QT pro en toast 5.2 titanium. ik kan een divx bekijken in QT maar kan alleen exporteren naar .mov bestanden en niet naar mpeg1 ik neem aan dat dat met die codec moet ??

Ik denk dat ik met mijn dual g4 867 wel genoeg kracht heb voor de conversie, of niet ??

BVD Marick

Bijdrager
    KeKo

nee, het zit erop als de functie ‘exporteer’ onder het menu archief…

Bijdrager
    marick

ik kan slechts exproteren naar afbeelding, avi, beeldenreeks, bmp, dv-stream, film met hints, flc, mpeg-4, quicktime media link, quicktime film.

Bijdrager
    KeKo

volgens mij zu het dan met mpeg 4 moeten kunnen, maar even kijken of dat Steve’s lovechild hierop het antwoord heeft…

Bijdrager
    Steves lovechild

Als je een video CD wilt maken, moet je de film exporteren naar Toast Video CD. Je hebt die optie ALLEEN als je inderdaad die export codec hebt geinstalleerd. Dat gebeurt bij installatie van het Toast Titanium pakket. Dan wordt tevens gevraagd welke iMovie (OS9 of OSX versie) de codec moet krijgen. Je kunt vervolgens OF vanuit quicktime “film naar Toast Video CD” gebruiken OF vanuit iMovie naar Toast Video CD exporteren OF je laat een gewone DV PAL QT film vallen op het video CD venster in Toast. In dat laatste geval wordt in de achtergrond de film naar mpeg-1 vertaald en gelijk op VCD gezet in Toast.
    De QT toast codec hoort te staan in: Schijf…/Bibliotheek/Quicktime/
    de gewenste bestanden: Toast Video CD Support.qtx en Toast Video CD Support.component.
    De codec voor iMovie zit gewoon in het pakket. Met appeltje-i/plugins kun je hem toevoegen. De gewenste iMovie plugin hoort te staan in de map toast titanium/roxio video.

Bijdrager
    marick

bedankt voor jullie het is gelukt op een klein puntje na, mijn films zijn te groot om te converteren hoe kan ik divx of avi films in tweeen hakken ??

Bijdrager
    Steves lovechild

Met QT pro 2e helft selecteren (pijltjes onder cursor) knippen en plakken in nieuwe film. Die 2 delen afzonderlijk behandelen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.