10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iCa

DivX afspelen

Ik las een tip op het forum om een dvd-speler te kopen die ook DivX afspeeld, zodat je niet meer hoeft te klooien met een sub, coderen etc.

Dus stel;

Ik koop een dvd-recorder die ook DivX afspeelt. Dan hoef ik alleen maar een mapje te maken met een avi. + srt. bestand en dat branden (als wat..? Data/Video?) en dan kan het gewoon afgespeeld worden?

Gewoon even checken, voordat ik de mist in ga.. :innocent:
    Alvast bedankt

Bijdrager
    RBO62

Hallo,

Eigen ervaring: heb zelf ook een goedkope dvd speler (onbekend merk) die ook Divx af kan spelen.
    Als ik op een cd of dvd een Divx (avi) samen met een sub (srt) plaats speelt deze keurig de film af waarbij ook de ondertiteling.
    Wat wel noodakelijk is (althans bij mij speler) om de srt dezelfde naam te geven als de avi : voobeeld: macthemovie.avi en macthemovie.srt
    Beide files kun je overigens gewoon als een data schijf branden (onder Toast of andere)

succes

Bijdrager
    computer space

Is het niet wat om gewoon de DivX-en met je mac af te spelen? Die kun je ook aan de TV koppelen.

Bijdrager
    RBO62

Hallo Martiniman,

Daar heb je gelijk aan, maar in dit geval moet je dus hiervoor een adapter o.i.d. hebben /aanschaffen.
    Volgens mij is een eenvoudige dvd settop player (met divx optie) goedkoper dan een adapter.
    Zelf heb ik voor mijn dvdplayer (zoals vermeldt) 30 euro betaald.
    Deze heeft ook nog eens meer opties dan mijn JVC settop player.
    De kwaliteit zal dan wel iets minder zijn, maar zo’n goedkope player is altijd bruikbaar voor testen ed.
    Zelf koppel ik de dvd player (met daarin een divx movie + srt file) ook wel eens aan mijn Elgato eyetv200 om deze te capturen en later te bewerken.
    Natuurlijk kun je dit ook doen met diverse video tools voor mac (ffmpegx, premiere, final cut enz.)

Bijdrager
    Prettyblue1

Een DVD capturen door de DVD realtime af te spelen en op te nemen via je Elgato? Beetje een omweg. Ik stop de DVD gewoon in m’n Mac, rip de boel met MPEG Streamclip (kun je meteen knippen) en bewaar ‘m als mpeg2. Die ik – in mijn geval dan – weer omzet met Dr.DIVX.

Moderator
    unSOUND

Maar dat is dus ook een omweg, je codeert de film immers 2 keer… Eerst met Handbrake, en daarna met Dr Divx… Als je het nog sneller wilt doen rip je de film zonder te comprimeren ( dit gaat immers veel sneller ), en codeer je hem in 1 keer naar DivX met 1 van de vele mogelijke programma’s…

Bijdrager
    computer space

Een divx-speler voor 30 euro vind ik een nutteloos opmaken van grondstoffen, een promotie van slechte werkomstandigheden voor de bouwers ervan en weer een potentiele berg e-waste waarvan geen lange levensduur verwacht mag worden. Dan maar die plug van 20 euro.

Bijdrager
    RBO62

Hallo prettyblue1,

Waarschijnlijk gaat het hier om een gedownloade divx film met subs(srt).

Bijdrager
    Prettyblue1

@ unSOUND: normaliter zou je gelijk hebben; met DVD opnames van iets op TV werkt dit voor mij echter het snelste. Overigens codeer ik maar 1 x; na in de VOB files geknipt te hebben doe ik ‘save as…’ en dan is het gewoon meteen mpeg2, het schrijft weg met een bloedgang:-)
    Hierna kan ik in DrDivx vrijwel automatisch de zwarte balken weghalen (wat in andere programma’s niet zo makkelijk gaat), veel andere settings bepalen als ik wil (kwaliteit, ruisonderdrukking, bandbreedte etcetera) en loopt de boel verder volautomatisch.

Mja, als je de ondertitels vast in beeld wilt hebben is van DVD-DivX naar Elgato een optie. Maar er zijn toch wel pakketten die die 2 samenvoegen?

Moderator
    unSOUND

Ja, ik dacht dat je dus eerst je DVD naar mpeg4 codeerde, om hem daarna te knippen en om te zetten naar DivX… mijn fout.

”Prettyblue1″

Hierna kan ik in DrDivx vrijwel automatisch de zwarte balken weghalen (wat in andere programma’s niet zo makkelijk gaat), veel andere settings bepalen als ik wil (kwaliteit, ruisonderdrukking, bandbreedte etcetera) en loopt de boel verder volautomatisch.

ffmpegX heeft op die gebieden nog veel meer opties… Ook zeker de moeite van het bekijken waard.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.