5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

• Bijdrager
    Afroman

Want ik kan wel alle metadata exporteren van Aperture foto’s. Maar dan wordt het een txt file en die kan ik weer niet toekennen in Lightroom.

Bijdrager
    Ir.Bob

Oke even kijken of ik het snap.

De scouting foto’s staan zowel in Aperture als Lightroom, en je wilt de metadata overzetten vanuit Aperture naar Lightroom?

En niet geheel onbelangrijk, zijn de masters in Aperture managed of referenced?

Bijdrager
    Afroman

Klopt, ik wil de metadata overzetten inderdaad van Aperture naar Lightroom. (want het zijn foto’s die ik zelf heb gemaakt die ik naar het algemene Scouting-archief wil zetten die ik beheer met een vriend van me inderdaad).

De foto’s in Aperture zijn managed.:)

Bijdrager
    Ir.Bob

Da’s jammer dat ze managed zijn. Dan is er niet echt een makkelijke weg ben ik bang. Begin even met een backup maken van Aperture. Je zou ze referenced kunnen maken, door ‘relocate masters’. Dan moet je ze tijdelijk even apart zetten. Reconnect-en aan de Lightroom bestanden, en dan ‘Write IPTC to file’. Dan als laatste Aperture weer terug zetten van de backup.

Anders zul je aan de slag moeten met Applescript. Ook wel te doen, maar gaat je een beetje uitzoekwerk kostten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.