3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Nextweb

diverse domeinnamen doorverwijzen

Hoi,

Ik vraag me het volgende af. Ik heb diverse domeinnamen, bijvoorbeeld planten.nl maar ook voorjaarsplanten.nl en najaarsplanten.nl.

Wat is nu het handigst voor zoekmachines om de domeinnamen door te verwijzen naar planten.nl of voor de andere domeinnamen een zelfde website aan te maken ?, dus met een eigen domeinnaam ?

Dank voor jullie hulp !

Bijdrager
    Shmoo

Dat ligt er aan wat je wilt gaan doen..

Als jij één site wilt maken over alle soorten planten dan neem je dat eerste domein en bouw je daar je site op. De andere domeinen last je gewoon doorverwijzen naar het eerste domein. Dit kan meestal gratis bij de provider waar je de domeinnamen gekocht hebt. Deze speciale domeinen zullen niet geïndexeerd worden omdat er feitelijk geen content aan gekoppeld is.

Een andere optie is je maakt drie verschillende sites over planten. Dit is natuurlijk ook drie keer zoveel werk want het moeten drie unieke sites zijn. Je kunt niet copy/paste doen qua content op alle drie de domeinen want dan krijg je het probleem met gedupliceerde content.

Laatste optie is eigenlijk voor sites die al bestonden. Dus jij maakt een nieuwe site over planten op domein 1. Maar je krijgt of bezit ook nog sites met domein twee en drie waar al content opstaat maar wilt die content overzetten Nasr domein één zodat de Google index dit overneemt en als het ware alleen je domeinnaam wisselt.
    Als je dat zoekt dan moet je gaan kijken naar een 301 redirect. Een permanente redirect. Google Search Console kan je daar veder mee helpen.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 24 mei 2016

Dat ligt er aan wat je wilt gaan doen…

Volgens mij zegt hij heel duidelijk wat hij wil gaan doen.

Eén site.

Domeinnamen doorverwijzen dus.
    Je gaat niet drie keer dezelfde site online zetten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.