11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Diverse Adobe programma's op tweede monitor

Ik werk zelf erg veel met Adobe programma’s en ik vind het fijn om die in full screen op een groot scherm te hebben.(en dus mijn externe monitor)

Met flash ziet het er zo uit:

En hetzelfde geldt voor premiere.

Bij Photoshop, inDesign, Illustrator en Dreamweaver ziet het er zo uit:

Ik kan wel mijn venster naar het grote scherm slepen maar al mijn tools blijven op mijn MacBook scherm.

Hoe kan ik een programma opstarten dat die in zijn geheel op het tweede scherm opstart?

Mijn dock en menubar wil ik op mijn MacBook scherm hebben.

Bijdrager
    AppleStef

Dat gaat niet volgens mij (met de meeste Adobe programma’s) omdat die tools en balken ‘vast’ zitten (je kunt het los doen maar dan past het niet meer mooi in elkaar). Je zult toch je dock en menubar op je extern scherm moeten plaatsen. Als er een oplossing is dan wil ik het ook wel weten, want ik zou mijn schermen ook zo als jou willen indelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je al je tools en menu’s aan het hoofdscherm toevoegt (in dit geval bij InDesign), word het toch ‘één window’ en kun je alles naar de externe monitor slepen?

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp, maar in photoshop, ga eens naar Window -> Application Frame.

Zelfde geld voor de andere programma’s.

Is het dat wat je zoekt?

Bijdrager
    AppleStef

Danku W0utR, het werkt hier.

Bijdrager
    Afroman

@Woutr

Goede tip maar werkt niet in alle programma’s!

Tip van KArel-Willem is prima. Was wel tricky met slepen want niet elk venster werkte even goed mee. En bij het opstarten komen ze weer op het tweede scherm terecht. Thanks!

Inactief
    Anoniem

Ah, ik had het enkel getest in Photoshop en Illustrator, ben er ook lang naar opzoek geweest, al die losse kaders zijn gewoon vervelend.

Bijdrager
    KarelWillem
    Afroman op 29 januari 2012

…Tip van Karel-Willem is prima. … …En bij het opstarten komen ze weer op het tweede scherm terecht. Thanks!

Graag gedaan.

Bijdrager
    MouseMighty

@Afro (en anderen) vergeet niet na verslepen etc je (nieuwe) werkruimte/workspace op te slaan. Zo onthoud een programma welk venster/paneel je waar wil hebben.

Bijdrager
    Afroman

Slim, was het zelf bijna vergeten! Heb nu 2 workspaces.(eentje voor een dual-screen opstelling en eentje voor een mono-screen opstelling)

Bijdrager
    MouseMighty

:thumbsup:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.