3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MrPapple

Div probleem in responsive design

Hallo iedereen,

Ik ben bezig met mijn site te veranderen naar een responsive design maar ik zit even grondig vast…

De bovenstaande afbeelding stelt mijn footer voor. in de footer zitten 3 div’s:

1. div 1: 35px breed (vaste breedte) linkermarge staat op 11%
    2. div 2: 200px breed en gecentreerd in het midden…
    3. div 3: 35px breed (vaste breedte) rechtermarge staat op 11%

Ik wil div 2 centreren tussen div 1 en div 3, hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    Shmoo

Je denkt verkeerd om..

Je bent vanuit je vaste breedtes aan het werken en dan raak je al snel geforceerd op die vaste breedtes van 2 maal 35px en één maal 200px die je daarna wilt verdelen over de volle breedte van de content, dan maak je het jezelf erg lastig.

Ik neem aan dat je site toch breder is dan 270px ( drie content divs bij elkaar ) nietwaar ? Je site zal waarschijnlijk iets van 960px breed zijn.
    Je tekent het eigenlijk al zelf. als je die vakjes van div1 en div3 weghaalt heb je je layout.

Kortom maak kolommen en zorg dat je altijd 100% haalt, de hele breedte. Daarna kun je binnen zo’n kolom je content uitlijnen en gaan verschuiven.

Kijk naar het geleurde gedeelte in mijn voorbeeld.. Eerst verdeel ik de 100% breedte in 3 kolommen van 20% – 60% – 20% = 100% en dan plaats ik binnen iedere kolom de content divjes 1, 2 en 3.

https://db.tt/oKAv7uQT

Bijdrager
    beach

Waarom maak je het niet met froont.com ?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.