21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Dit is de nieuwe applecenter in Zwolle

En hier is ‘ie dan… het is een slechte telefoonfoto, maar goed, ik bel er ook alleen maar mee

Bijdrager
    Maccerman

Xando?

Inactief
    Anoniem

En dat is het eerste wat ik dacht toen ik er langs liep…”Xando”? Het ziet er binnen klein uit, wel Apple style gebouwd, en net groot genoeg om de belangrijkste producten te plaatsen die Apple heeft.

Bijdrager
    Xigh

Is het niet gewoon een Apple dealer? Zoals bijvoorbeeld de Bijenkorf in Amsterdam.

Bijdrager
    Rik H.

Waar zit die winkel in Zwolle?
    Altijd leuk om na werktijd daar eens te gaan kijken.

Inactief
    Anoniem

Hij zit in de diezerstraat, relatief in het midden. Om het nog makkelijker te maken, 40 stappen vanaf Bakker Bart. Ik stond net van een broodje te kanen toen ik voor de winkel stond staan.

@Xigh
    : volgens mij is het wel een Apple dealer…anders zou je je winkel geen Xando noemen?
    :o

Bijdrager
    @iMen

dat wordt toch ene apple premium resseler genoemd? machouse zijn wel de officiele winkels

Bijdrager
    505

Je hebt Premium Resellers, wat vroeger Apple Centre heette.

Maar bij de Dynabyte bij mij staat dat ze Authorized Reseller zijn, alleen verkopen ze een paar iPodjes. Zit kennelijk verschil in.

Bijdrager
    @iMen

maar is dat helemaal op apple gericht? dat in zwolle wel, dan is het een premium reseller
    gloof ik

Bijdrager
    MacBeer

Zijn Premium Resellers ook met Repair Centers? Verwarrend allemaal…

Bijdrager
    @iMen

nee, repair centers zijn de machouze in zwolle, amsterdam en rotterdam…

Inactief
    Anoniem

Hij zit in de diezerstraat, relatief in het midden. Om het nog makkelijker te maken, 40 stappen vanaf Bakker Bart. Ik stond net van een broodje te kanen toen ik voor de winkel stond staan.

@Xigh
    : volgens mij is het wel een Apple dealer…anders zou je je winkel geen Xando noemen?
    :o

Bijdrager
    Marconius

Wat vroeger de Apple Centers waren (en nog zijn), worden per eind november ergens Premium Resellers. Deze hebben te maken met erg strenge regels en worden ingericht door een Apple kantoor in Parijs.

De Authorized Resellers zijn zaken die naast Apple’s meestal ook nog andere dingen verkopen. Apple spullen doen ze er soms alleen bij. Deze zaken hebben ook regels van Apple, maar die zijn veel en veel minder streng.

Repair Centers zijn volgensmij nog weer aparte zaken, zonder verkoop. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Bijdrager
    @iMen

repair centers zijn woerden, rotterdam, amsterdam oftwel de machouse

Bijdrager
    puntKoen
    ”@iMen”

repair centers zijn woerden, rotterdam, amsterdam oftwel de machouse

Niet alleen APR MacHouse is Apple Authorised Service Provider hoor. De meeste (volgens mij alle) APR’s zijn ook AASP.

”Marconius”

Wat vroeger de Apple Centers waren (en nog zijn), worden per eind november ergens Premium Resellers. Deze hebben te maken met erg strenge regels en worden ingericht door een Apple kantoor in Parijs.

De Authorized Resellers zijn zaken die naast Apple’s meestal ook nog andere dingen verkopen. Apple spullen doen ze er soms alleen bij. Deze zaken hebben ook regels van Apple, maar die zijn veel en veel minder streng.

Niet helemaal. Een aantal APR’s is, onder andere doordat er nieuwe winkels geopend zijn, al helemaal onder de APR vlag doorgegaan. Er zijn inderdaad regels (zoals minstens zovel Apple Product Professionals aanwezig, minimaal vloeroppervlak en locatie), maar de Apple bepaalt niet hoe de winkels er uit zien. Dat doen de ondernemers zelf. Ook zit er wel een kantoor van Apple in Parijs (hoofdkantoor EMEA-business unit), daar hebben de Nederlandse APR’s weinig mee te maken. Het meeste contact is met Apple Nederland in Bunnik.

Bijdrager
    Marconius
    ”Koen.”

Niet helemaal. Een aantal APR’s is, onder andere doordat er nieuwe winkels geopend zijn, al helemaal onder de APR vlag doorgegaan. Er zijn inderdaad regels (zoals minstens zovel Apple Product Professionals aanwezig, minimaal vloeroppervlak en locatie), maar de Apple bepaalt niet hoe de winkels er uit zien. Dat doen de ondernemers zelf. Ook zit er wel een kantoor van Apple in Parijs (hoofdkantoor EMEA-business unit), daar hebben de Nederlandse APR’s weinig mee te maken. Het meeste contact is met Apple Nederland in Bunnik.

Vreemd dat de mensen van Bossina, Apple Center Groningen, vertellen dat hun winkel ontworpen was door Parijs, omdat het moest…
    (paar hebben ook meegeholpen aan MacMe in Leeuwarden, dus experts zijn het wel).

Bijdrager
    trabant

We zijn inmiddels op bladzijde 2 beland, en nog steeds prijkt er fier een knoeperd van een geslachtsfout in de topic titel: Apple Centre (ook in de spelling zoals Apple die hanteert) is onzijdig en dus moeten we spreken over HET Apple Centre.
    Het is immers geen groenteboer.

Bijdrager
    puntKoen
    ”Marconius”
    ”Koen.”

Vreemd dat de mensen van Bossina, Apple Center Groningen, vertellen dat hun winkel ontworpen was door Parijs, omdat het moest…
    (paar hebben ook meegeholpen aan MacMe in Leeuwarden, dus experts zijn het wel).

Hmm, heel bijzonder. Ik weet het dan ook niet meer. Het is namelijk ook niet zo dat alle APR’s er hetzelfde uitzien.

Bijdrager
    fistkikker
    ”trabant”

We zijn inmiddels op bladzijde 2 beland, en nog steeds prijkt er fier een knoeperd van een geslachtsfout in de topic titel: Apple Centre (ook in de spelling zoals Apple die hanteert) is onzijdig en dus moeten we spreken over HET Apple Centre.
    Het is immers geen groenteboer.

Tut tut tut, Trabant. Kijk hier eens: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=center

DE center, dus. En de variatie center/centre heeft alles te maken met hoe de Engelsen en Amerikanen het wensen te schrijven (vraag maar aan je meisje). Overigens zijn leenwoorden uit het Engels over het algemeen de. Het is het aan het afleggen in het Nederlands, mede om die reden.

Bijdrager
    trabant

Van Dale Hedendaags Nederlands[/url]“]RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

cen·ter (de ~ (m.), ~s)
    1 pin om het middelpunt van een te boren gat aan te geven
    2 kop van een draaibank
    3 [sport] middenspeler

cen·ter·boor (de ~)
    1 boor om grote gaten te maken

cen·te·ren (ov.ww.)
    1 [sport] (de bal) passen naar een medespeler voor het doel
    2 (een voorwerp) in een draaibank vastklemmen

cen·ter·fold (de ~, ~s)
    1 grote uitvouwbare foto van een pin-up in een tijdschrift

cen·ter of ex·cel·lence (het ~, centers of excellence)
    1 wetenschappelijke instelling die als gevolg van baanbrekende onderzoeksresultaten een vooraanstaande plaats inneemt

Dus volgens jou appelleert zo’n winkel eerder aan een pin, een punt of een middenspeler dan aan de laatste betekenis, waar je -net als bij een winkel- wel bij naar binnen kunt lopen.

Bijdrager
    Marconius
    ”Koen.”

Hmm, heel bijzonder. Ik weet het dan ook niet meer. Het is namelijk ook niet zo dat alle APR’s er hetzelfde uitzien.

Dat zeg ik ook niet, het is zo dat ze zijn ontworpen in Parijs. Maar dat wil niet zeggen dat ze er allemaal hetzelfde uitzien.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.