3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Welk e-mailadres pakt iCloud bij groepen?

Hallo allemaal,

Ik heb mijn gehele adresboek vanuit mijn oude MobileMe account op mijn MacBook Pro gezet en dat gaat nu allemaal via iCloud. Als ik mijn adresboek open staat er ook alleen nog iCloud. Mooi, niets staat dubbel.

Wat ik me nu wel afvraag is hoe ik de distributielijsten kan aanpassen in of op iCloud. Voor diegene die niet precies weten wat ik bedoel met de distributielijst. Op deze lijst geef je bijvoorbeeld aan naar welk e-mailadres een e-mail gestuurd moet worden indien deze persoon twee of meerdere e-mail adressen heeft.

Zo heb ik bijvoorbeeld een groep voor mijn vrienden. De een heeft slechts een adres, maar een ander wil graag alle mail ontvangen op zijn zakelijk adres in plaats van z’n gewone adres. Hoe wijzig ik en stel ik deze dingen in. In Adresboek is de distributielijst grijs en kan ik hem niet gebruiken. Alleen lokaal kon ’t nog en dat zat dus niet in iCloud. Lokaal is nu alles weg en alles zit in iCloud.

Hoe zorg ik er nou voor dat wanneer ik nieuwe groepen aanmaak ik kan kiezen welk adres gebruikt moet worden (normaal gaat dit via de distributie lijst) voor de mensen die ik daarin sleep?

edit: tekst wat duidelijker

Moderator
    Strifer

Ik heb even de topictitel aangepast, dat dekt wat beter de lading. Distributielijst is zo nietszeggend.

Moderator
    Strifer

de enige oplossing die ik tot nu toe heb is een work-a-round:

– haal alle e-mail adressen tijdelijk weg van het contact, behalve dat adres dat door de groep gebruikt moet worden.
    – laat iCloud, iPhone en Mac syncen (geef ’t effe wat tijd)
    – check je groepen in Mail bijvoorbeeld om te kijken of nu inderdaad het juiste adres bij de groep hoort
    – voer de eerder verwijderde adressen weer in.

voilà, zou moeten werken. hier in ieder geval wel. het wordt alleen wel een probleem als persoon A met email1 in groep X zit en persoon A met email2 in groep Y moet. gelukkig heb ik die situatie niet, maar voor anderen wel een potentieel probleem.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.