10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    ikkezelf99

Distiller sluiten

Hallo,

Ik zoek al een tijdje naar een script om automatisch Distiller te sluiten. Ik heb een “pdf in” map gemaakt. Zodra ik een eps in die map gooi, start Distiller automatisch op. Maar ik krijg het niet voor mekaar om Distiller ook weer automatisch te sluiten zodra deze map leeg is.

Is er een mogelijkheid? En zo ja, zou iemand mij kunen helpen?

groeten,

Martijn

Bijdrager
    AppelJuice

Het kan heel gemakkelijk met een apple script, op mijn werk heb ik er een gemaakt voor de distiller. Ik zal morgen proberen het scriptje te posten.

Bijdrager
    AppelJuice

Dit is em dan.

Je moeten activeren op de OUT map van de Distiller, daar worden alle output bestanden in gezet.
    De PDFjes die zijn gemaakt worden ook nog eens naar je bureaublad verplaatst!

de code hieronder copy paste in een nieuw applescript:

— dit script verplaats de bestanden terug naar de Desktop en sluit de applicatie Distiller.

— verplaats toegevoegde bestanden.
    on adding folder items to this_folder after receiving added_items
    tell application “Finder”
    move added_items to the desktop replacing yes
    end tell

— sluit applicatie af.
    tell application “Acrobat Distiller 7.0”
    quit
    end tell

end adding folder items to

Bijdrager
    ikkezelf99

Hallo AppelJuice,

Bedankt voor het script!
    Er zit echter een nadeel aan dit script, zodra je meerdere epsjes in de “in map” hebt staan, die distiller nog moet pdf’en, vraagt distiller een paar keer of hij echt mag sluiten.. Klopt dit??

alvast bedankt!!

Martijn

Bijdrager
    AppelJuice

Ja inderdaad, meerdere files verzamel ik en distil ik in een keer.
    Ik heb het scriptje ook gemaakt om niet steeds een hele hoop handelingen voor 1 filetje te hoeven doen.

Overigens plaats ik mijn input ook in een mapje waarop een script zit die direct de distiller start.
    Bij het plaatsen van een .ps bestand in de hotfolder komt er en message waarmee ik kan kiezen voor een hoge resolutie (drukwerk) en een lage resolutie (email) pdf.

Om een PDF te genereren hoef ik dus maar een keer te klikken en de PDF wordt gemaakt.

Bijdrager
    ikkezelf99

dat scriptje om distiller op te starten heb ik ook, dat was mij gelukt:)

Hoe verzamel jij die epsjes dan automatisch? Ik zit nu namelijk als ik een pagina of 20 pdf, 19 keer op nee te drukken op de vraag of Distiller mag sluiten… en dat is redelijk irritant.

bedankt,

Martijn

Bijdrager
    AppelJuice

Gewoon eerst in een apparte map verzamelen en daarna allemaal direct in de distiller mikken :D

Bijdrager
    dj bazzie wazzie
    ”AppelJuice”

Gewoon eerst in een apparte map verzamelen en daarna allemaal direct in de distiller mikken :D

Wat is het voordeel dan nog van scripten?

waarom per se met distiller?

Ik gebruik ghostscript

Zet op een server een input map en een output map (e.v.t. meerdere voor verschillende instellingen)

Maak een shel script die iedere 10 seconden gestart word door cron. (kan ook in applescript geschreven worden).
    laat het script eerst controleren of het zelf draaid.
    Zo niet ga dan kijken of er bestanden in de input staat.
    Ga dan de bestanden om zetten en gooi de oude bestanden weg.
    sluit het script.

Zeer makkelijk te maken te maken en nog makkelijker in gebruik. Omdat ik ook weer andere software gebruik kan laten maken van deze mappen.

Ik heb zo verschillende mappen om jpg, tiff, png, eps, pdf en photoshop bestanden om te zetten of te bewerken.

Bijdrager
    ikkezelf99

ik ben net bezig met applescript, en probeer dat nu te leren.. Ghostscript ken ik niet… Zou je jezelf misschien wat meer uit kunnen leggen???

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

From Wikipedia, the free encyclopedia
    Ghostscript is a suite of software based on an interpreter of the Adobe PostScript and Portable Document Format (PDF) page description languages. It is highly configurable and can be used as a:

Raster image processor (RIP) for raster printers, for instance, as an input filter of line printer daemon (lpd).
    RIP engine behind PostScript and PDF viewers.
    File format converter, such as PostScript to PDF converter; this is often combined with a PostScript printer driver in “virtual printer” PDF creators.
    General purpose programming environment.
    Ghostscript has been ported to many operating systems, including most Unix and Unix-like systems (including GNU/Linux), Mac OS X, OpenVMS, Windows, OS/2, and Mac OS classic.
    Several graphical user interfaces (GUIs) have been written for use with Ghostscript which permit a user to view a PostScript or PDF file on screen, scroll, page forward and backward, and zoom the text as well as print single or multiple pages.
    Ghostview runs under Unix/X11. Ghostview has a very interesting and unusual user interface: clicking and dragging the mouse on the image moves the image in the opposite direction to the mouse (that is, the mouse moves the viewport over the image, rather than move the image underneath the viewport). The effect is similar to having invisible scroll bars all over the image and is approximately the opposite of the well-known Google Maps interface.
    gv runs under Unix/X11. gv is a visually improved version of Ghostview. Its behaviour is similar to Ghostview. It is the most popular[citation needed] viewer on Unix-like operating systems.
    mgv runs under Unix/X11. It is an OSF/Motif based front-end to Ghostscript. It features a more conventional user interface, with regular menus, a toolbar, and scrollbars.
    GSView runs under Windows, OS/2, and UNIX-like operating systems. It is best known for its Windows and OS/2 versions. On UNIX it uses the GTK+ toolkit.
    Ghostscript was originally written by L. Peter Deutsch for the GNU project, and released under the GNU General Public License; later, Deutsch formed Aladdin Enterprises to license Ghostscript under a proprietary licence. It is currently owned by artofcode LLC, led by Raph Levien, and maintained by the user community and Artifex Software, the exclusive licensing agent for Ghostscript technology.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.