16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Karlosax

Displayport naar HDMI adapter defect?

Ik gebruik de bovengenoemde verbinding naar mijn TV scherm voor dia/foto en videoshow , maar vanaf heden valt de verbinding steeds weg.

Het beeld komt +/- 5 sec op en gaat even lang uit daarna 1sec beeld en weer uit deze cyclus herhaalt zich continu.

De HDMI kabel zelf is O.K. ( getest met een HP-laptop )

Voorheen had ik dit probleem niet met mijn iMac 24 begin 2009, zowel de originele adapter (zonder geluid) als de dr.Bott adapter met optisch geluid vertonen nu de beschreven knipper effecten.

Draai op dit moment Mavericks ,maar testen met Snow Leopard geeft het zelfde resultaat.

Bijdrager
    SunKeeper

En met een ander apparaat op hetzelfde scherm+kabel werkt het wel goed?

Je zou nog een ander scherm kunnen proberen. Mogelijk ligt het aan je iMac, al zou dat wel een uitzonderlijk probleem zijn.

Probeer ook lagere resoluties.

Bijdrager
    Karlosax

Ja de HDMI kabel naar het scherm is getest met een HP-laptop dit gaf geen probleem.

Wat ik nog niet vermeld heb is een test met een macbook
    die dezelfde storing weergeeft als mijn iMac.

Lagere resoluties helpen ook niet.

Bijdrager
    Karlosax

Ik heb voor de zekerheid een nieuwe adapter (miniDisplayport – HDMI) aangeschaft en deze zeer voorzichtig aangekoppeld.

Dat wil zeggen eerst alle apparatuur ( iMac , Marantz AV versterker , LG ledTV ) stroomloos gemaakt.

Daarna de HDMI ingeplugd en de apparatuur weer aangezet.

Het duurde even voordat het beeld opkwam maar een verbetering gaf het niet.

Het beeld is goed van kwaliteit, maar blijft op z’n hoogst 5 sec. staan knippert een paar keer en begint weer van voren af aan.

Ik denk niet dat de adapter defect is alle drie de exemplaren geven hetzelfde resultaat.

Wie weet een oplossing voor dit vermoedelijke Handshake probleem ?

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe lang is die HDMI kabel?

Bijdrager
    Karlosax

De HDMI kabel is 10 meter lang.

Bijdrager
    TheBigZ

Oei, dat is vrij lang. Zonder versterking adviseert men niet langer dan 25 feet (ruim 7 meter) te gaan.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de iMac direct op je TV aangesloten, of zit die Marantz versterker er ook nog tussen?
    Indien dat laatste, werkt het wel goed als je direct aansluit?

Bijdrager
    Karlosax

Zeker 10 meter is een respectabele lengte voor HDMI.

Het vreemde is dat het onder SnowLeopard probleemloos heeft gewerkt en nu onder Mavericks niet meer…

De HDMI kabel zelf zonder de (van defect verdachte ) DisplayPort adapter werkt ook met een ander merk Laptop probleemloos.

Test met een MacBook geeft dezelfde problemen als met m’n iMac nu.

Bijdrager
    TheBigZ

Werkt het met een korte (bv 2m) HDMI kabel wel goed?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Karlosax

Ik zit nu naast de TV met m’n iMac met een korte HDMI kabel en het werkt weer zonder storing,
    ook met de AV-versterker ertussen werkt het prima.

Toch een te grote verzwakking van signaal voor de Apple hardware.

Of PRAM reset hier nog iets aan toevoegt ?

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt het allicht proberen. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Bijdrager
    Karlosax

Ik heb zojuist de PRAM reset uitgevoerd.

Het probleem van wegvallende verbinding bestaat nog steeds over de lange HDMI lijn.

Dit geeft in mijn specifiek geval geen verbetering.

Ik ga het nu zoeken in signaal versterking.

Eén ding is nu helder de mini DisplayPort – HDMI adapter(s) zijn niet defect !

Inzoverre is mijn vraag beantwoord.

Dank voor het meedenken.

Bijdrager
    TheBigZ

Je zou zo’n actieve kabel kunnen proberen:

http://www.informatique.nl/547791/startech-hdmm10ma-actieve-cl2-hdmi.html

http://www.startech.com/nl/Kabels/Audio-Video-Kabels/HDMI-Kabels/10m-actieve-high-speed-HDMI-kabel-HDMI-naar-HDMI-mannelijk-naar-mannelijk~HDMM10MA

NB: Deze kabel is unidirectioneel. Let er daarop op dat de kabel in de juiste richting wordt geïnstalleerd. Gebruik de etiketten “”source (bron)”” en “”display (scherm)”” op de HDMI-connectors om het apparaat en de HDMI-bron op de juiste manier op elkaar aan te sluiten.

Bijdrager
    Karlosax

Het heeft even geduurd, voordat de bestelde signaal versterker binnen was.

Het leek mij de beste oplossing de HDMI lijn te versterken met König KN-HDMIREP15 Repeater.

Dit apparaatje werkt met een externe voeding en is bovendien in te stellen op verschillende kabellengtes.

Resultaat prachtig beeld en geluid maar…

“Iets” schakelt het na +/- 5sec. weer uit !

Wat nu ? waar zit het probleem nu echt?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.