9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutger-cg

Displayport-HDMI werkt niet op macbook pro 2011

Beste mensen,

Vandaag m’n nieuwe macbook pro 15″ ontvangen. Nu had ik van te voren een kabel besteld voor mini displayport naar HDMI. Deze heb ik natuurlijk meteen geprobeerd, echter waneer ik deze aansluit op extern scherm dan lijkt de macbook er wel op te reageren maar hij geeft geen beeld door, kortom; hij doet het dus niet. Heb het al getest op 2 HD beeldschermen en op de tv, ook getest met verschillende hdmi kabels maar het werkt gewoon niet. Het lijkt dus of aan de adapter te liggen of het is een software-matige fout.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand de oplossing? Heb het tweede scherm gewoon echt hard nodig.

Bijdrager
    frapo

Hmm merkwaardig. Het kan natuurlijk dat de adapter corrupt is. Wordt er in Systeemvoorkeuren > Beeldschermen ook niets gedetecteerd als je een extern beeldscherm aansluit? Mocht dat zo zijn dan is of de adapter kapot of de Mini-Displayport van de MBP. Enigste manier om dat dan te testen is om een andere adapter te proberen.

Bijdrager
    Hansi2124

Of even testen in de winkel waar je de MBP hebt gekocht.

Moderator
    Strifer

Het werkt hier in ieder geval foutloos, dus het kan in ieder geval wel. Heb je het juiste kanaal op de televisie geselecteerd? En heb je ook de juiste instellingen gedaan (zie je iets verschijnen in de beeldscherm/systeemvoorkeuren wanneer je het scherm aansluit)?

Bijdrager
    wimbo

Is de kabel/adapter wel goed?
    Gezien je verhaal dat je eerst de adapter had en daarna een MBP heb laten komen gok ik dat de kabel/adapter niet de Apple versie is?

Moderator
    Strifer

er is voor zover ik weet geen kabel/adapter van Apple die MiniDisplayPort > HDMI kan doorgeven. de mijne is van Dr. Bott., versie II (zwart, ondersteunt zowel video als audio)

Bijdrager
    wimbo

Apple ‘approved’ kabeltje dan:)
    Kzie idd dat ze een Dr. Bott kabel zelf verkopen.

Bijdrager
    Rutger-cg

Het is inderdaad geen apple kabel want deze worden niet door ze gemaakt. Maar het zou in principe gewoon moeten werken. Heb het nu vandaag ook getest met een mini displayport naar DVI; dit werkte wel gek genoeg.
    Het zal dus wel aan de adapter liggen, maar had deze juist gekocht vanwege de hdmi mogelijkheid, jammer dat appel ze zelf niet verkoopt, althans niet door apple zelf geproduceerd.

Bijdrager
    Rutger-cg

Heb het vandaag geprobeerd met een displayport naar DVI adapter. Heel even werkte het maar toen ik hem opnieuw probeerde aan te sluiten lukte het opeens niet meer. Dit is overigens wel een apple kabel, zou dit een software-matig probleem zijn of is het de hardware ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.