4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

DisplayLink onder macOS High Sierra

Ik heb mijn MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) voorzien van een schone installatie van macOS High Sierra.

Voor twee extra beeldschermen gebruik ik een HP 3005pr Port Replicator. Hiervoor ben je toegewezen op de software van DisplayLink (www.displaylink.com). Werkte feilloos onder macOS Sierra.

Onder High Sierra krijg ik het niet aan de praat. Inmiddels drie keer de nieuwste versie geïnstalleerd, en ook de voorgaande versie geprobeerd. Schermen blijven zwart, de andere functies (netwerk, USB) werken wel.

Iemand ervaring mee en een oplossing?

Bijdrager
    Geldersscheepje

Ik vermoed vooral geduld… bij mij werkt mij Canon iSensys ook niet meer. Waag er een mailtje aan Displaylink aan?

Bijdrager
    Niels

Nieuwe software downloaden?

http://www.displaylink.com/downloads/macos

Bijdrager
    McMeller
    NielsDam op 02 oktober 2017

Nieuwe software downloaden?

Bedankt, maar ik schreef al:

McMeller op 02 oktober 2017

Inmiddels drie keer de nieuwste versie geïnstalleerd, en ook de voorgaande versie geprobeerd.

Maar, het is opgelost dankzij hulp van DisplayLink zelf. Tijdens de eerste installatie verscheen een melding over het al dan niet blokkeren van systeemsoftware. Ik heb dit geïnterpreteerd als items die ik bij Toegankelijkheid zou terugvinden, aangezien dat wel vaker voorkomt, maar daar zag ik niets. Zal dus wel goed zijn, dacht ik.

Omdat het niet werkte heb ik de drivers minstens zes keer opnieuw geïnstalleerd. Die melding verscheen toen niet meer, dat gebeurt alleen de eerste keer. Wat blijkt, direct na de installatie moet je de systeemsoftware toestaan via Beveiliging en privacy in de Systeemvoorkeuren. En dat moet je doen voordat de Mac opnieuw opstart, want daarna is de melding weg en kun je de systeemsoftware/driver niet meer toestaan. Dat had ik dus over het hoofd gezien.

Het lijkt erg op de oudere Gatekeeper-functie, waarmee je in ditzelfde menu software van een onbekende ontwikkelaar moet toestaan, maar dit gedeelte is nieuw in High Sierra en als je het mij vraagt iets te goed verstopt.

Dus, voor de meelezers: na de installatie in Beveiliging en privacy in de Systeemvoorkeuren de nieuwe systeemsoftware toestaan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  McMeller.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.