12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iFolkert

display macbook

hallo,
    ik ben aan het zoeken naar een mooi en betaalbaar beeldscherm voor mijn macbook (uit 2007 dus de witte), en ik heb daar een aantal vragen bij:
    -wat is beter qua responstijd: 2ms of 5ms? ik neem aan 2?
    -maakt het uit dat de drivers die erbij worden geleverd uiteraard niet geinstalleerd kunnen worden op mijn mac?
    alvast bedankt!

Bijdrager
    Yaratje

Wat bedoel je met drivers die niet geinstalleerd kunnen worden?

Bijdrager
    sven-
    ”iFolkert”

Beter? Wat is nou beter? Ik vind mooi beeld beter dan beeld dan snel reageert. 2 ms responstijd is handig voor games, maar is voor de rest totaal niet nodig. Kijk liever naar zaken als inkijkhoek en type paneel.

Bijdrager
    St. Mobbs

Alleen als je gaat gamen moet je echt letten op de responsietijd. Maar met een witte MacBook zal dat bijna niet gaan, dus daarom neem ik aan dat je weinig spelletjes speelt. En daarom is een verschil tussen 2 en 5 ms te verwaarlozen. Met andere woorden: 5 ms is net zo goed als 2.

En drivers: die heb je volgens mij geeneens nodig. Ik heb mijn beeldscherm zou uit de doos aangesloten. En hij doet het nog.

Let wel op dat een witte MacBook maar een resolutie aankan tot 1920 x 1200.

Als aanrader: de Samsung T240. Wel een beetje moeilijk om de kleuren realistisch in te stellen, maar kalibreren is nooit weg.

Bijdrager
    Yaris
    ”sven-“

Kijk liever naar zaken als inkijkhoek en type paneel.

En helderheid en contrast ratio.

Bijdrager
    iFolkert

alright daar heb ik wat aan, trouwens, goede tip van die Samsung T240!

Bijdrager
    iFolkert

over iets goedkoper gesproken, what about this one?
    http://www.pixmania.nl/nl/nl/950823/art/samsung/22-tft-breedbeeldscherm-s.html

Bijdrager
    St. Mobbs

Tegen zoiets kan ik niet tegenop.

Maar denk ook aan pixeldefecten, en de garantievoorwaarden. Dit is meer algemeen, dus niet specifiek over jouw superaanbieding.

Bijdrager
    iFolkert

Oke!
    Nou dank jullue allemaal voor de informatie en alvast een gelukkig nieuwjaar

Moderator
    unSOUND
    ”iFolkert”

Het maakt eigenlijk heel weinig uit, aangezien je ogen het verschil toch niet kunnen waarnemen. Zo’n beetje alles onder de 16 ms is voor je ogen hetzelfde, of dat nu 15 of 2 is. Dergelijke getallen zijn puur vermeld om je lekker te maken. Zelfde geldt voor de contrastratio, want die zegt weinig over de beeldkwaliteit.

Bijdrager
    Falcon

Pixel defecten moet je sowieso nooit accepteren is mijn overtuiging. Ik maak hier vooraf afspraken over met de winkel waar ik mijn Apple koop en dat gaat altijd goed. Ik ken alle toleranties waar over wordt gesproken maar vindt dat echt onacceptabel, nieuw is 100% goed.

”S.

Tegen zoiets kan ik niet tegenop.

Maar denk ook aan pixeldefecten, en de garantievoorwaarden. Dit is meer algemeen, dus niet specifiek over jouw superaanbieding.

Bijdrager
    iFolkert

dat mag ik hopen ja, dat er geen pixeldefecten in zitten:P ik neem aan dat dat bij vrijwel alle schermen toch is;)
    alleen denk ik dat s mobs bedoelt dat bij bepaalde schermen snel pixeldefecten kunnen ontstaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.