12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Disney+ Error 83

Ik heb net 1 cent uitgegeven aan een Disney+ trial, maar ik krijg niks afgespeeld.

Probeer de nieuwste Safari en Firefox, en heb DRM aanstaan.

Ik krijg Error 83, maar in de help van Disney niks over deze specifieke error.

Iemand raad met Error 83?

Bijdrager
    csteelooper

Een zoektocht levert dit op: https://www.reddit.com/r/DisneyPlus/comments/d4iht1/how_to_fix_error_code_83/

Het lijkt een DRM-probleem te zijn (zoals je ergens zelf al vermoedde). De door Disney gebruikte plugin/codec krijgt de DRM-instellingen niet op orde. Even voor de volledigheid: Chrome toevallig al geprobeerd?
    Als Chrome wel werkt, gebruikt Disney+ kennelijk Google’s VP9-codec, die eigenlijk alleen in Chrome volledig ondersteund wordt. Dit lijkt mij enigszins sterk, maar om alles uit te sluiten zou ik het even proberen. Ook al gebruik je chrome (verder) niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik Disney+ gebruik in Safari krijg ik ook niets afgespeeld.

In Chrome werkt alles wel.

Bijdrager
    computer space

Probeer het nu op een Windows 10 laptop met identieke Firefox en dat gaat wel…. Raar dat de errorcode nergens te vinden is.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij heeft het niets met DRM te maken maar enkel VP9 codec.

VP9 is een vrije en opensourcecodec voor videobestanden in ontwikkeling door o.a. Google. Het is vrij van patenten en het is gebaseerd op de VP8-codec van Google en ontwikkeld door On2 Technologies.

Elke (up to date) browser behalve Safari zou dit moeten ondersteunen.

Dit is ook precies hetzelfde probleem waarom je geen 4K video’s op YouTube kunt zien in Safari.

Als het niet werkt in Firefox dan moet je eens alle  plug-ins uitzetten. Maar goed Disney+ is sowieso nog in beta niet ? dan kan er weleen foutje insluipen. Het zou wel gewoon moeten/kunnen werken in Firefox omdat Firefox gewoon volledige VP9 support heeft.

Bijdrager
    madcat

Hier werkt het zowel op Safari 12.1.2 als firefox 69 op Mac Os 10.13.6 prima

Op welke machine draai je het?
    Anders even een mailtje/chat met disney doen

Bijdrager
    Shmoo

Klopt, ik heb zojuist ook even geprobeerd. Account aangemaakt bij Disney, 0,01 cent overgemaakt en een filmpje gestart. Het werkt gewoon in Safari  —> wat betekent dat ze MP4 fallback support aanbieden.

Als iets niet werkt dan zou ik eerder kijken naar je AdBlockers, VPN gedoe allemaal dat soort knoei dat mensen in hun browsers stoppen tegenwoordig.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn Safari is zo schoon als pasgewassen baby-billetjes (want sinds installatie nog nooit gebruikt).

Geen adblockers, geen VPN. Maar ook NIET werkend met Disney+

Niet dat het me hindert b.t.w. .:)

Bijdrager
    computer space

Heb ze gebeld. Meer mensen met probleem, ze zoeken het uit. Er wordt hard aan gewerkt werd me verteld.

Moderator
    Night

Tsja. Het is inderdaad nog beta software. Waren we niet een ‘proef-landje’?

Bijdrager
    computer space

Nog niet opgelost zo te zien. Die man zei dat ze een hele batterij maatregelen tegen onrechtmatig gebruik in stelling hebben gebracht, je wilt immers niet dat de halve wereld ineens gaat doen of ze nederlanders zijn. Maar die maatregelen staan dus te straf afgesteld, en sluiten nu meeste OSX gebruikers buiten. Grappige is, dat zelfs VPN naar Nederlandse VPN helemaal niet werkt. Je kunt dan niet eens meer cookies accepteren en uberhaupt niet meer bij het inlogscherm geraken.

Bijdrager
    antwoord

zie browser opties :

https://help.disneyplus.com/hc/nl/articles/360032872512-Wat-zijn-de-Internet-browser-systeemvereisten-voor-Disney-

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door antwoord.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.