8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

[Opgelost] Diskwarrior opstart bare flashdrive maken.

Op dit forum zijn enkelen die het programma DiskWarrior gebruiken. Hoe kan ik nu ,mbv DiskWarrior een opstart bare flashdrive maken.

In het DW manual wordt er over geschreven maar ik kan niet vinden hoe het moet.

Ook met deze site lukte het mij niet.

Wie kan helpen?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik ga ervan uit dat het je wel gelukt is om de disk op een goede manier te formatteren.

Voor de rest is het heel eenvoudig. Het enige wat je moet hebben is de originele DW installer disk (CD) of een disk-image ervan.

Heb je dat niet, is er ook wel een andere methode. Je moet dan eerst een bootable flashdrive maken, maar dat staat hier beschreven.
    Daarna sleep je gewoon de DW app naar de flashdrive en je bent klaar. Bij gebruik voor de eerste keer moet je wel even je serienummer bij de hand houden.

Bijdrager
    McPim

Het is een tijd geleden dat ik dit heb gedaan, maar moet je niet eerst gewoon een bootable macOS stick maken? Met Disk Drill bijvoorbeeld (lijkt daar niet voor bedoeld, maar heeft wel die mogelijkheid) of https://diskmakerx.com. En daarna zet je Diskwarrior op die stick. Jammer trouwens dat het allerbeste programma op dit gebied nog steeds geen APFS ondersteunt, dat valt me tegen (na al die tijd) van dit prijzige programma.

[EDIT: Night was me voor ??]

Sleutelbeheerder
    Night

McPim op 25 februari 2019 om 19:41

Jammer trouwens dat het allerbeste programma op dit gebied nog steeds geen APFS op interne drives ondersteunt.

Zover als ik begrepen heb, is Apple nog steeds doende het APFS systeem aan te passen. Tot er een ‘definitieve’ versie is, zal Aldus niet met APFS ondersteuning komen. Dat zou ook veel te gevaarlijk zijn. Daarnaast is de noodzaak ook een stuk minder, omdat macOS i.c.m. APFS zelf al fouten kan herkennen en herstellen.

Bijdrager
    McPim

Dank voor de aanvulling, zo had ik het nog niet bekeken. Komt er in ieder geval aan zeggen ze:

• What’s in the works

The next major release of DiskWarrior will include the ability to rebuild APFS disks. Apple has recently released the APFS format documentation. Our developers are now using that documentation to update DiskWarrior to be able to safely rebuild APFS disks.

Bijdrager
    peterwillem

Bedankt iedereen,

Had intussen zelf al een manier gevonden. Op de zelfde download blz als DW kan je ook DW recoverymaker downloaden. Met een flashdrive (schoon en gewist) in de iMac en het opstarten van de DW Rec.maker werd de flashdrive  een recovery maker. (hoop ik, want ik heb het nog niet uitgeprobeerd.)

Bijdrager
    peterwillem

Wel het werkte, als je niet te snel de Alt toets na het opstarten loslaat.

Sleutelbeheerder
    Night

Mooi zo. Je bent er dus zelf al – zonder hulp of omwegen – uitgekomen ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.