8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    boekeloo

DiskWarrior of TechTool

Ik wil een diskreparatie prog aanschaffen

Diskwarrior of Techtool 4

Wat moet t worden en waar kan ik t kopen.

Graag ervaringen en adviezen

Bijdrager
    nankovic

Diskwarrior zou ik zeggen. JeePee weet wel waarom :)

Bijdrager
    macanoid

Ze vullen elkaar aan!! Mijn eerste keus zou ook Diskwarrior zijn!

Bijdrager
    Sage

TechTool ziet er mooi uit en belooft veel. Jammer genoeg is het niet geschikt voor het echte zware werk. Als je namelijk bijvoorbeeld TechTool je HD’s laat checken op echte zware dingen doet hij daar makkelijk 3 uur over plus dat hij nog eens vastloopt ook. Das wel vervelend opzich. :roll:

DiskWarrior is echt een perfect programma voor niet eens zo gek veel geld en als je een probleem hebt, in de trand van crashes etc, dan weet DW dat ook van de 10 keer het probleem op te lossen.

Bijdrager
    nightf3v3r
    ”Sage”

TechTool ziet er mooi uit en belooft veel. Jammer genoeg is het niet geschikt voor het echte zware werk. Als je namelijk bijvoorbeeld TechTool je HD’s laat checken op echte zware dingen doet hij daar makkelijk 3 uur over plus dat hij nog eens vastloopt ook. Das wel vervelend opzich. :roll:

DiskWarrior is echt een perfect programma voor niet eens zo gek veel geld en als je een probleem hebt, in de trand van crashes etc, dan weet DW dat ook van de 10 keer het probleem op te lossen.

Ik weet niet waar ‘ie bij jouw 3 uur over doet, maar bij mij check in 20 min. alles (Maar dan heb ik het natuurlijk niet over defragmenteren)
    Bij mij loopt niks vast, ik vind techtools 4 een uitstekend pakket. De beste oplossing is uiteindelijk allebij aanschaffen. Deze programma’s vullen elkaar uitstekend aan.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

ik ben ook zeer tevreden met tech tools 4!

nog geen problemen mee ondervonden!

Bijdrager
    JeePee
    ”nankovic”

Diskwarrior zou ik zeggen. JeePee weet wel waarom :)

:lol:

Tja, DiskWarrior is ook wat mij betreft nummer 1, maar TechTool Pro is sinds versie 3 behoorlijk vooruit gegaan vind ik. Het repareren van de directory bijvoorbeeld, iets wat geen enkel programma zo goed doet/deed als DiskWarrior, is nu ook iets om TechTool Pro 4 op te zetten. Wanneer je je directory test met DiskWarrior 3 laat testen en daarna laat repareren door TechTool Pro 4 en dan wederom door DiskWarrior 3 laat testen, dan zie je dat DiskWarrior er geen fout meer in zal ontdekken, tenminste tot nog toe bij mij niet. DiskWarrior 3 is echter een stuk sneller dan TechTool Pro 4. Bovendien kan DW ook gemounte (beschrijfbare) DMG’s repareren, evenals de FileVault-homefolder wanneer je de permissies iets wijzigt (tijdelijk beschrijfbaar maken). TechTool Pro 4 kan dat niet (of de update moet dit veranderd hebben…). Verder draait DiskWarrior 3 prima vanaf CD, terwijl TechTool Pro 4 zeker bij defragmenteren (iets wat DiskWarrior trouwens niet kan) met moeite vanaf CD draait. Volgens Micromat heeft dit met RAM te maken, vanaf CD is dit niet of slecht te gebruiken, ofzo. Daarom raadt Micromat het aanmaken van de eDrive aan: extra partitie met TTP4 erop, wordt door TTP4 zelf gemaakt. Wanneer je echter niet zoveel schijfruimte hebt (4 GB is nodig), dan is een eDrive niet mogelijk. Houd er rekening mee dat Mac OS X graag wat extra ruimte vrij wil hebben op je harde schijf…:D

DiskWarrior werkt dus erg fijn en is heel simpel in gebruik. TechTool Pro 4 is echter een stuk uitgebreider en daardoor een goede aanvulling op DiskWarrior, zoals Macanoid al aangaf. Maar mocht je weinig geld hebben, ga dan voor DiskWarrior, TechTool Pro 4 kan altijd nog en is uiteindelijk handig door z’n extra functies en beschermende mogelijkheden. 8)

Met een creditcard kun je voor DiskWarrior terecht bij Alsoft en voor TechTool Pro 4 bij Micromat.
    Mogelijk worden beide programma’s ook aangeboden bij de AppleStore en Mailamac, maar bij beide kom ik nu niet binnen…:? Chipmunk verkoopt TechTool Pro 4 ook en wellicht zijn er nog dealers die beide producten leveren/kunnen bestellen.:D

Update Het lijkt erop dat ook TechTool Pro 4.0.2 nu DMG’s kan repareren, alleen moeten de DMG’s natuurlijk wel beschrijfbaar zijn…:D

Bijdrager
    boekeloo

Hartstikke bedankt
    voor jullie (uitgebreide) reacties!!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.