5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Damio

DiskRotateDeamon

Hallo!

Ik heb een klein probleempje met mijn Console, of betergezegt, met DiskRotateDeamon.
    Ik zat eens in de Console-app te kijken i.v.m. het automatisch opstarten van mijn computer toen ik dit tegenkwam:

<br />
    20-09-10 19:25:35	com.apple.ReportCrash.Root[2408]	2010-09-20 19:25:35.384 ReportCrash[2408:2b03] Saved crash report for DiscRotateDaemon[2409] version ??? (???) to /Library/Logs/DiagnosticReports/DiscRotateDaemon_2010-09-20-192535_localhost.crash<br />
    20-09-10 19:25:45	com.apple.launchd[1]	(com.DiscRotate.DiscRotateDaemon[2414]) Job appears to have crashed: Bus error<br />
    20-09-10 19:25:45	com.apple.launchd[1]	(com.DiscRotate.DiscRotateDaemon) Throttling respawn: Will start in 10 seconds<br />

Dit doet mijn Mac dus ongeveer om de 10 seconden zoals je wel in de log kunt lezen. Ik heb even het programma opgezocht en het blijkt een uitvoerbaar bestand te zijn, terminal dus. Ik heb het uitgevoerd en ik kreeg de volgende melding:

<br />
    Last login: Mon Sep 20 19:27:25 on ttys000<br />
    /Library/DiscRotate/DiscRotateDaemon ; exit;<br />
    alpha:~ max$ /Library/DiscRotate/DiscRotateDaemon ; exit;<br />
    Bus error<br />
    logout</p>
    <p>[Proces voltooid]<br />

Weet je ook meteen waar het bestand staat… Ik heb een jaartje terug een programma geïnstalleerd: DiscRotate. Lijkt verdacht veel op de DiscRotateDeamon. Ik heb op de site van de developer gekeken maar heb niets teruggevonden over mogelijke problemen. Het hele programma is inmiddels al van mijn programma (misschien is dit ook wel het probleem) behalve die DiscRotateDeamon. Als ik die verwijder krijg ik nog steeds een foutmelding in de Console maar dan nu met hierin dat de file/map niet bestaat.
    Nog heel even over dat automatisch opstarten, hier kom ik ook niet uit…
    Het blijkt dat mijn computer (vannacht voor de zoveelste keer) is opgestart door het Energiebespaarprogramma.
    Zie de log:

<br />
    20-09-10 04:09:32	configd[14]	Sleep: Success - AC - Maintenance Sleep<br />
    com.apple.message.domain: com.apple.powermanagement.sleep<br />
    com.apple.message.signature: Success<br />
    com.apple.message.value: 2<br />
    com.apple.message.result: Success<br />
    com.apple.message.uuid: D034B76A-724C-4A53-8D66-AE061C0AFCC5</p>
    <p>20-09-10 04:09:32	configd[14]	Wake: Success - AC - RTC<br />
    com.apple.message.domain: com.apple.powermanagement.wake<br />
    com.apple.message.uuid: D034B76A-724C-4A53-8D66-AE061C0AFCC5<br />
    com.apple.message.result: Success</p>
    <p>20-09-10 04:09:34	configd[14]	Sleep: Success - AC - Maintenance Sleep<br />
    com.apple.message.domain: com.apple.powermanagement.sleep<br />
    com.apple.message.value: 3<br />
    com.apple.message.uuid: D034B76A-724C-4A53-8D66-AE061C0AFCC5</p>
    <p>20-09-10 04:09:34	configd[14]	Wake: Success - AC - RTC<br />
    com.apple.message.domain: com.apple.powermanagement.wake<br />
    com.apple.message.uuid: D034B76A-724C-4A53-8D66-AE061C0AFCC5<br />

Ik wil graag af van de foutmeldingen in mijn Console (elke 10 seconden lijkt me niet heel erg goed voor mijn Mac) en misschien kan iemand mij ook helpen met het opstartprobleem!

Bedankt, Max

Specificaties:
    Mac Mini (2jr oud, oude model, er is inmiddels een nieuwere versie), Processor: Intel Core 2 Duo met snelheid 1.83Gigahertz, 80GB intern geheugen, WD myBook schijf met firewall verbonden (750GB) (Hier heb ik al eens eerder problemen mee gehad), Logitec toetsenbord en muis.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    MekMarley

Wellicht hier eens kijken?

/System/Library/LaunchDaemons/
    /System/Library/LaunchAgents/
    /Library/LaunchDaemons/
    /Library/LaunchAgents/

Bijdrager
    Damio

Bedankt, maar dit was niet de oplossing.
    Ik heb één bestand gevonden in de map “Library/LaunchDaemons’ maar verder niet. Ik heb dit bestand verwijderd maar de foutmeldingen blijven doorgaan. Het is dit bestand waar het om gaat in de console:

com.DiscRotate.DiscRotateDaemon

Ik zal vanmiddag nog eventjes ernaar kijken…

Bijdrager
    michelvdb

Waarom zou je zo’n vaag product in beta en voor Tiger willen gebruiken? De bugs krijg je er gratis bij.

DiscRotate v0.4beta FAQ

Please report any bugs you encounter.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.