6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Diskimage gelijkwaardig maken aan USB volume

Ik wil een diskimage zo aanpassen dat OSX het als gelijkwaardig ziet aan een USB externe schijf (dus met oranje i.p.v. wit icoon).
    Hoe doe ik dat?
    Nu weigert Time Machine namelijk op een diskimage te backuppen. Ik ben nog van het pre tmutil tijdperk, dus die truc werkt niet.

Bijdrager
    GoeieDag

En die DMG staat wel op de HD die waar TM een backup van maakt?

Bijdrager
    computer space

Nee, op een externe schijf. Maar ik heb het graag in een diskimage.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is er een goede reden om het zo te doen? Is de schijf bijvoorbeeld FAT-geformatteerd zodat Time Machine alleen zal werken als de back-up naar een schijfkopie gaat?

Bijdrager
    computer space

Ik heb gewoon geen zin in al die losse troep op de schijf. Is ook een ExFAT volume trouwens.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die losse troep staat in een map genaamd Backups.backupdb, zodat je hoe dan ook maar één ding in het Finder-venster hebt staan wat de back-up betreft. Het enige voordeel van een schijfkopie in dit opzicht is denk ik wanneer je de back-up wilt verplaatsen naar een andere schijf, dan hoeft er maar één bestand gekopieerd worden in plaats van honderdduizenden losse bestanden, wat veel tijd kan besparen. Maar als dat een bezwaar is, dan heb je misschien wat aan m’n handige tip van niet zo lang geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.