2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    dvandewetering

Disk Utility: meerdere volumes per schijf, sommigen grijs?

Heb vandaag een nieuwe Mac Pro QuadCore gekocht met 3 x 500GB schijven. Ik heb alle schijven leeggemaakt en een nieuwe install van OSX 10.5 gedaan. Nu blijkt in Disk Utility dat er per schijf een aantal volumes niet gemount worden die ik volgens mij ook niet gebruik en ook niet zelf aangemaakt heb?

Kan ik deze volumes gewoon verwijderen (disk0s1, disk1s1, Boot OSX, disk2s1)?
    Wat is het OSX BOOT volume? Ik heb OSX geinstalleerd op het OSX-volume namelijk.

Ik wilde een disk image maken van de schijven voordat ik ze verwijderen zou, maar dat kon ik ook niet vinden?

Any help?

Bijdrager
    Pieterr

Het lijkt erop dat jij “Show Every Partition” aan hebt staan in “Disk Utility”.
    Zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1697158

If you turn on debugging in the Disk Utility application, you can see in the “Debug” menu in Disk Utility a ”Show Every Partition” menu item. Select it and Disk Utility will show you one or more invisible partitions on your boot disk. One seems to be ”Boot OSX”.

Je kunt het Disk Utility debug menu aan- en uitzetten via de Terminal:
    [code:1:624d223cc0]defaults write com.apple.DiskUtility DUDebugMenuEnabled -bool YES[/code:1:624d223cc0]
    [code:1:624d223cc0]defaults write com.apple.DiskUtility DUDebugMenuEnabled -bool NO[/code:1:624d223cc0]

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.