-
Q:
Disk overdrachtsnelheid raadsel, voor mij.
Met Blackmagic Disk Speed Test, heb ik met een Mac mini M1 snelheden Lezen/Schrijven van rond 3000 MB/s.
Met een externe disk (SSD met SATA en USB 3.1 theoretische overdractsnelheid 10 Gb/s) haal ik ongeveer Lezen/Schrijven rond 300 MB/s.
Wie heeft hier een verklaring/oplossing voor?
Is er een alternatief voor dit Disk speed test programma?, ik vind dit een matig progje, gedoe met “location is read only” dat alleen via trucjes is te omzeilen.
Ok, ik haal met een Samsung T5 rond de 500 MB/s. Daarmee vergeleken is 300 aan de wat lage kant. We kunnen natuurlijk niet meer vertellen zonder details over om welke externe SSD het gaat. Maar de snelheden van je interne SSD ga je natuurlijk sowieso niet in de buurt komen.
Ok, wat is je punt?
Mijn punt staat omschreven in mijn topic.
Welke SSD is hier niet relevant, er zullen verschillen zijn tussen SSD’s maar zal het verschil niet verklaren met wat ik nu ervaar.
BTW, eerder had je het over “we” wie zijn dat?
Waarom denk je dat het het niet kan verklaren dan? Welke snelheid had je ongeveer verwacht voor je externe SSD, en op basis van welke informatie?
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door
Buzz.
JoopJoopJoop op 2 december 2020 om 13:51
Welke SSD is hier niet relevantTuurlijk wel man, wie weet zijn er bekende ‘issues’ mee, of hebben meer mensen er last van, of is er een logische verklaring. En misschien ook wel niet. Maar wat is dat nou voor onzinnige vraag als je niet even zegt over welk merk/type apparaat je het hebt?
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.