9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    majorB

Disk met Appel-gegevens???

Sinds ik in het weekend overging naar Catalina heeft mijn opstartschijf Appel er een neefje bij gekregen : Appel-Gegevens.    Als ik de inhoud wil bekijken is hij leeg.   Is hij van enig nut of kan ik hem straffeloos van het bureaublad verwijderen?

Bijdrager
    fred44nl

dat is een typische Catelina eigenschap.

voorheen stonden het systeem en jouw data in één partitie.

nu zijn dat er 2.

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    mowat

Je kan toch in je Finder voorkeuren/algemeen de lijn harde schijven ( + eve. externe schijven) afvinken.

Die schijven horen toch niet thuis op het bureaublad.

Bijdrager
    majorB

Vanaf OS9 op mijn G3 powermacje staat er in de rechterbovenhoek een opstartschijf, een backup-schijf en indien geplaatst een CD/DVD. Voor de rest is mijn bureaublad altijd leeg en is er geen overbodige rommel te zien. Net als mijn fysieke bureau is het opgeruimd en zonder overbodige rommel. Toch bedankt voor je tip :)

Bijdrager
    McJohn

Ik deel je filosofie. Noem het gerust een vorm van autisme, maar ik heb een  bloedhekel aan een desktop vol icons. Tot een half jaar terug had ik ook de gewoonte om “Macintosh HD” op mijn bureaublad zichtbaar te houden. Idem omdat ik dit sinds macos 8.x zo gewend was.

Bijdrager
    SvS

Idem hier. Mijn handen jeuken behoorlijk als ik bij anderen zie hoe chaotisch hun virtuele bureaublad is.

Bijdrager
    GoeieDag

Inderdaad! Die hele ‘HD’ metafoor als begin van je traject van bestandsbeheer, is zo jaren ’90 en niet meer valide in het moderne macOS (OS X).

Bijdrager
    majorB

klopt helemaal, die dateert nog uit de tijd dat je leerde gestructureerd te denken en werken:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.