4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Franshine3

Disk Inventory X: HD vol vanwege dubbele gegevens. Wat kan ik verwijderen?

Onlangs heb ik een nieuwe harddisk in mijn Macbook geplaatst (van 160 GB naar 320 GB). Via mijn TimeCapsule heb ik een back-up van al mijn gegevens teruggezet op mijn nieuwe HD. Alles draait weer als voorheen, alleen is mijn nieuwe 320 GB HD alweer vol.
    Ik had natuurlijk gelijk het vermoeden dat er gegevens dubbel waren terug gezet.
    Met het programma Disk Inventory heb ik inderdaad gezien dat mijn programma’s en wat andere gegevens dubbel op mijn HD staan.
    Maar hoe weet ik nu wat ik kan verwijderen zonder dat mijn computer crasht en ik alles weer helemaal opnieuw moet installeren (daar heb ik namelijk geen zin in).

Hieronder wat images van mijn HD.

Een screenshot van het gebied dat mijn Macbook HD inneemt (geel omlijnt):

En dan zie je precies hetzelfde nog een keer op mijn HD staan:
    /uploads/community/86b49f1c787ed3349b81f61d9f227d5721075846_0.png

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Misschien kijk ik verkeerd, maar van je hd is 27,2GB gebruikt. Je bibliotheek is 10.6GB. Dat ziet er vrij normaal uit…..

Bijdrager
    Ir.Bob

Nou als je goed kijkt, dan zie je dat er iets vreemds is met de harde schijf. En is er niet slecht 27GB in gebruik. Ik ben bang dat de TS zijn backup heeft terug gezet op een manier zoals het niet hoort.

Bijdrager
    Franshine3

Sorry voor mijn late reactie, maar ikmdenk ook dat er bij het terugzetten iets fout is gegaan. Volgens mij is alles dubbel terug gezet ofzo. Ik denk dat ik maar eens naar een Apple-dokter ga. Eens kijken of die het probleem kan verhelpen. Bedankt ieder geval voor de reacties.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.