8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Pascal72

Disk encryption

Ola,

Weet iemand of heeft ervaring met goede disk encryption software?

Groet

Pascal

Bijdrager
    Pieterr

Geen ervaring mee, maar in OS X zit standaard FileVault: Uw thuismap coderen met FileVault.

Bijdrager
    SPQR

Ik heb zelf heel goede ervaringen met http://www.truecrypt.org/

Bijdrager
    Edwin

Uit het MacFan Tips & Trucs boekje heb ik de tip gehaald om een geëncrypte sparsebundle aan te maken waardoor TrueCrypt voor mij overbodig werd.

Bijdrager
    Jello

Ik heb met DiskUtility (schijfhulp prog) van Mac OS X een DMG gemaakt met 256bit codering op de afmeting dat ik wou.

Deze gebruik ik voor mijn ‘gevoelige’ informatie, werkt zeer goed en uiteraard smooth met apple.
    DMG openen -> wachtwoord en je hebt hem als een gemount volume waarmee elk programma kan werken.

Top!

Bijdrager
    SPQR
    ”Biker”

Uit het MacFan Tips & Trucs boekje heb ik de tip gehaald om een geëncrypte sparsebundle aan te maken waardoor TrueCrypt voor mij overbodig werd.

Dat is inderdaad mogelijk; maar ik gebruik TrueCrypt om een hele schijf the versleutelen en niet alleen een image daarbinnen. Zo heb ik mijn off-site SuperDuper kopie versleuteld. Dat gaat niet binnen een image.

Bijdrager
    macmini

Ja, maar het voordeel van trucript is dat ik met mijn ext hdd deze zowel thuis op de MAC en op het werk windows kan gebruiken.

Bijdrager
    Pascal72

Thanks voor jullie meningen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.