10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    macferdi

Discutabele service tav apple reparatiedienst

Mijn iMac had last van grijze strepen in het lcd-panel.
    Via applecare een reparatie laten uitvoeren bij bedrijf X.
    Het probleem is goed verholpen, maar er dook ook nieuw probleem op nadat de iMac retour was gekomen.
    Als ik de iMac uit de slaapstand haal heb ik allemaal gekleurde strepen in beeld.
    Zet ik de iMac dan weer handmatig in de slaapstand en haal hem er dan gelijk weer uit is het beeld wel weer goed.

Ik heb gelijk na de kerst rechtstreeks met het reparatiebedrijf gebeld en het probleem voorgelegd. Deze heeft een werkopdracht aangemaakt en de chauffeur zou mij bellen wanneer de iMac opgehaald kon worden.
    Ik wacht nog steeds op dat telefoontje….

Ik heb afgelopen maandag nogmaals gebeld met dat bedrijf en mijn vraag zou doorgespeeld worden naar de afdeling en ik zou teruggebeld worden…
    Ik wacht nog steeds op dat telefoontje….

Dinsdag heb ik er een mailtje aan gewaagt aan de persoon die mijn werkorder heeft aangemaakt.
    Ik wacht nog steeds op reactie….

Donderdag heb ik wederom gebeld met dat bedrijf en ik heb dit verhaal uitgelegd en ik zou wederom de zelfde dag door desbetreffende afdeling teruggebeld worden.

Doe ik nu iets fout? Had ik het beter via applecare kunnen laten lopen?
    Ik neem aan dat er eisen door apple gesteld worden aan reparatiebedrijven?

Ik koop niet voor niets een duur (premium) merk. Daar verwacht ik ook wel wat voor terug.

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt Apple Care. Beetje vreemd om dan een andere route te nemen dan gebruikelijk.
    Maak het jezelf niet zo moeilijk….

Bijdrager
    macferdi

Wat is er moeilijk aan? Het bedrijf was aangewezen door apple, en gelijk na terugkomst van mijn iMac dezelfde dag met dit bedrijf gebeld.
    Had ik voor de nieuwe klacht dan gelijk en alleen zaken met applecare moeten doen? (die telefonische wachttijden zijn zooooooo lang)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Apple bellen.

Bijdrager
    prullenbak

Had ik voor de nieuwe klacht dan gelijk en alleen zaken met applecare moeten doen?

Ja dus. En nu zeker. Want dan weten ze bij Apple ook hoe ‘hun’ reparatiebedrijven met klanten omgaan.

Bijdrager
    Ewout

Bedrijf uit Steenwijk?

Ewout

Bijdrager
    macferdi

Nee, Utrecht…
    Heb de situatie op de mail gezet aan Apple.

Bijdrager
    prullenbak

Mail? Waarom mail? bel gewoon!

Bijdrager
    Ewout

Simpel. Wie schrijft die blijft.

Bijdrager
    iep

Wie schrijft staat juridisch sterker.

Wellicht de reparateur vereren met een bezoekje en ter plekke om opheldering vragen met de mededeling dat je niet eerder weggaat als dat je opheldering hebt omdat ze via andere wegen niet reageren. Helpt vaak ook wel. M.a.w. duimschroeven aandraaien.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.