11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Disc Utility..

Goeie middag,

Ik vraag me af of het normaal is dat ik via Disc Utility, bij mijn één maand oude Imac, geen HD controle en ook geen permission repair kan uitvoeren. Heb dat allebei geprobeerd en na respectievelijk 20 minuten( per item) nog steeds geen stap verder
    Dat lijkt me wel meer dan “several minutes” ???

Johny

Bijdrager
    Johnyw

Wat me nu trouwens ook opvalt, sinds ik daarnet de laatste update geinstaleerd heb ( wat ook enorm veel tijd in beslag nam) doet Safari en Firefox het niet goed meer! Het verlaten van beide toepassingen duurt dik 90 seconden !

Bijdrager
    Ian83

Misschien een software probleem, maar het lijkt op een HDD probleem. Ik zou voor de zekerheid niets meer met je schijf doen, behalve een back up maken van je meest belangrijke bestanden (zoals werkprojecten, foto’s, email, en licentie codes en dan van minder belangrijke bestanden). Daarna met Disk Genius 2 of Disk warrior een scan laten doen van je HDD, misschien bad blocks of erger. Dus niets doen behalve back up maken voor de zekerheid en daarna op hardware falen scannen. Dit verkleint de kans op dataverlies.
    Het lijkt misschien overdreven, maar ik heb zo mensen kunnen behoeden voor compleet data verlies! Better save than sorry.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Heb je al geprobeerd schijfhulp op te starten via je Installatie schijf?

PS: Ian83 bedoelt denk ik Drive Genius 2…

Bijdrager
    Ian83

Klopt, ik bedoel Drive Genius, bedankt Sullivan.:)

Bijdrager
    Johnyw

Ondertussen is de disk toch getest en ziet er OK uit, dat is reeds iets:)
    Ik zal straks eens aan de slag gaan met Drive Genius !

Alvast erg bedankt voor de tips.

NB. Zou toch straf zijn als die HD het nu reeds zou laten afweten !!

Bijdrager
    Ian83

Ja, dat zou tamelijk ambetant wezen. Het komt helaas wel eens voor, maar zover ben je nog niet.:)

Bijdrager
    The_J

Fabrieksfouten behoren ook tot de opties.

De “Permissions Database” wordt tijdens installaties met Installer.app (pkg installaties dus) steeds bijgewerkt, mocht er dus iets misgegaan zijn bij een installatie, dan is die database misschien ook door de war. Mocht dit het geval zijn, dan is de snelste manier gewoon Archive & Install. Er zijn andere manieren, maar met dit ben je in 40 minuten klaar.

Inactief
    Anoniem

Waarom wil je je permissies herstellen, was er al iets anders mis met je systeem? :?

Bijdrager
    The_J
    ”koen”

Waarom wil je je permissies herstellen, was er al iets anders mis met je systeem? :?

Soms is dat hetgene wat mis is..

Bijdrager
    Johnyw

Alles draait weer supersnel nu !

Ik heb met Drive Genius de permission repair gedaan ( in 10 minuten klaar, dit in tegenstelling met Disc Utility, die het niet voor mekaar kon krijgen) en daarna een directory rebuild met de nieuwste DiskWarrior !
    En zoals zo vaak heeft deze laatst denkelijk het verschil gemaakt…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.