3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Toon.B

direct printen vanuit Safari-webpagina’s

in het verleden heb ik vaak problemen gehad met het uitprinten van webpagina’s die met name voor PC’s met MSIE gemaakt waren…

…met name knoppen op websites getiteld ‘pagina printen’ gaven altijd geen of een volledig verkeerd resultaat…

…ik had me daarom aangeleerd om altijd webpagina’s te printen met [appeltje]+[P]…

…vandaag kwam ik weer zo’n knop ‘print pagina’ tegen op een website : aangezien ik net een nieuwe Safari-versie (1.2.1) heb, heb ik ‘ns even getest of het misschien inmiddels Safari-compatible is…

en… jawel !!
    de pagina wordt zonder problemen uitgeprint…

…wie heeft dit ook al op andere websites getest ??

en : werkt het daar ook ??

…dat zou wel een handige nieuwe Safari-feature zijn…

Dank !!
    Toon.B

Bijdrager
    Gijs

Ik heb inderdaad ook de gewoonte om via de menubalk te printen omdat die printknoppen vaak niet werken (niet alleen in Safari trouwens). Van de week heb ik ook succesvol van zo’n knop gebruik gemaakt, maar ik vind het nog wat vroeg om te concluderen dat daarmee het probleem verholpen is. Ik denk dat het meer aan goed programmeren van zo’n website ligt.

Bijdrager
    remier

Volgens mij ligt het niet echt aan het slecht programmeren van websites.
    Wat de meesten websites doen is een javascriptfunctie hangen aan zo’n knopje/link die het javafunctie window.print(); uitvoert.
    Denk dat deze in de vroegere versies van Safari niet geimplementeerd was…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.