7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dash

Direct Mail Software voor Mac

Allen,

De bedoeling is gepersonaliseerde brieven te verzenden per post vanuit een adressenbestand.

Ik wil een adressenbestand (excel of adresboek) gebruiken om deze te importeren in een document.

Welk programma is hiervoor bedoeld? Het gaat niet om e-mailing of zoiets, echt per post dus.

Hoor graag van jullie.

Alvast bedankt,

Eko

Bijdrager
    Ridder

Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar je kunt in elk geval met Word brieven op adres laten maken vanuit een Excel bestand (even rommelen met de Data Merge Manager etc.). Als ik het goed heb, kun je in Pages 2 ook zoiets doen met je adressen uit Address Book. Daar heb ik geen ervaring mee.

Bijdrager
    Rolf

Volgens mij bedoel je een klassieke mailmerge ? Standaard brief maken in word, met in adressering en aanhef een <veld>, en dan een adressenbestand waarmee je al die brieven met juiste adres en aanhef krijgt. Toch ?

Is met Word en Entourage een fluitje van een cent. Met Word en Adresbook waarschijnlijk ook, maar dat gebruik ik niet.

In Word maak je de standaard brief, en in Data Merge Manager kies je de velden. Dat kan dus alleen de adressering zijn, maar ook de aanhef (beste <naam>). Vervolgens kies je uit adresboek de lijst met aan te schrijven namen (het helpt meestal om hier een aparte groep voor aan te maken, of aparte categorie) en vervolgens draaien maar.

Bijdrager
    dash

Rolf,

Juist een klassieke mailmerge. Moet dat in word kan dat niet in een indesign document?

Ik dacht dat hiervoor speciale programma’s gebruikt moesten worden om de adressen apart in te plaatsen?

In afwachting,

Eko

Bijdrager
    SMiley

Office voor Mac geeft je alle mogelijkheden voor het personaliseren van brieven, etc.
    (zgn. Word-merge)
    Dezelfde mogelijkheden, maar dan gratis, heb je met NeoOffice, een Opensource programma wat steeds meer gebruikt wordt ter vervanging van de officiƫle Microsoft Office.

Voor meer personaliseer-mogelijkheden:
    Printshop Mail voor verdergaande mogelijkheden.

Geautomatiseerde opmaak in InDesign CS2 kan tamelijk eenvoudig, en heeft zeker de voordelen van een hoge grafische kwaliteit. De werkwijze is ongeveer hetzelfde als in Word (je sleept vanuit een paletje de velden in je (basis)pagina, en geeft aan de velden de typografische eigenschappen mee.

Bijdrager
    47273

Ja dat kan heel goed in inDesign. (Als je de Pagemaker pluginpack er bij installeert..)

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=65124
    Hier heb je misschien meer aan [shift]

Bijdrager
    dash

merci,

Dit is wat ik nodig heb. Bedankt allen.

Groeten.

Eko

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.