12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Direct communiceren met Windows pc.

Hé,

is het mogelijk om met een macbook direct (dus zonder tussenkomst van een router o.i.d.) te communiceren met je Windows pc. Via usb poort ofzo?

Heb namelijk een windows zelfbouw pc voor het zwaardere werk, maar wil een macbook gebruiken voor het schoolwerk. Het blijft dan natuurlijk erg handig als ik bestanden uit kan wisselen tussen beide computers. Ik heb echter in mijn nieuwe huis geen router ,maar gewoon 1 ethernet aansluiting, dus kan geen netwerk via deze weg maken tussen beide computers.

Is het mogelijk? En zo ja, hoe…

Bijdrager
    Oppie

Gemakkelijkst? Netwerkkabeltje even overzetten uit de modem naar de Mac, dus pc en Mac met elkaar verbinden voor netwerkje. Klaar? Kabeltje weer terug zetten.

Ook kan je een netwerk maken over FireWire.
    Niet via USB.

Bijdrager
    NewToMac

ik zou die pc voor schoowerk gebruiken en de zwaardere taken aan de macbook overlaten:D

Cross Cable, dat is ong. 1 sec. werk

Bijdrager
    puntKoen
    ”NewToMac”

ik zou die pc voor schoowerk gebruiken en de zwaardere taken aan de macbook overlaten:D

Of gewoon de hele zelfbouw PC op marktplaats dumpen. Kun je nog een mooie skin voor je MacBook kopen.

On topic: een draadloos netwerkkaartje in de PC schuiven en een ad-hoc netwerkje starten?

Bijdrager
    Oppie
    ”NewToMac”

Cross Cable…

Zouden we er ooit uit krijgen? Crossover cable is NIET nodig als één van de twee te verbinden computers een niet-antieke Mac is!:x

Bijdrager
    NewToMac
    ”Oppie”
    ”NewToMac”

Cross Cable…

Zouden we er ooit uit krijgen? Crossover cable is NIET nodig als één van de twee te verbinden computers een niet-antieke Mac is!:x

Die jongen wil 2 computers met elkaar verbinden. Dat kan middels een CrossCable! Snap jou punt niet

Bijdrager
    Oppie

Ja dat kan middels een crossover kabel, maar het is niet nodig!!!
    Een crossover kabel heeft niet iedereen zomaar liggen, en is in aanschaf (om een mij onbekende reden) duurder dan een normale ethernet kabel.
    Je kunt dus gewoon de ethernet kabel gebruiken die ook tussen je computer en modem of router zit.
    (info)
    Snappie nou wel???

Bijdrager
    Kjelle_ve

ik heb een vraagje, ik heb zopas mijn eerste mac (olé) opgestart. Ik hang er een ethernetkabel aan en stop het andere eind in de ethernet van mijn windows laptop. Nu liggen ze beiden al een halfuur aan en hebben ze allebei internet acces enzo. Maar hoe versleep ik nu bestanden van mijn windows naar mijn mac? Moet ik bonjour mss eerst installeren op die windows?

Bijdrager
    Renzs

Je zou in systeemvoorkeuren en dan delen ftp-toegang aankunnen zetten.
    En dan kan je met een simpel ftp programmatje zo je bestanden naar de mac halen.

Bijdrager
    Niek1986
    ”Spectrious”

ik heb een vraagje, ik heb zopas mijn eerste mac (olé) opgestart. Ik hang er een ethernetkabel aan en stop het andere eind in de ethernet van mijn windows laptop. Nu liggen ze beiden al een halfuur aan en hebben ze allebei internet acces enzo. Maar hoe versleep ik nu bestanden van mijn windows naar mijn mac? Moet ik bonjour mss eerst installeren op die windows?

Gedeelde documenten (al dan niet via de router) is ook een goede oplossing..

Bijdrager
    Oppie

Wat je moet doen is hier rondneuzen/zoeken en deze ‘sticky’ in Internet & Netwerken lezen:
    Bestanden delen tussen Mac OS X en Windows.:)

Bijdrager
    s_k
    ”Oppie”

Ja dat kan middels een crossover kabel, maar het is niet nodig!!!
    Een crossover kabel heeft niet iedereen zomaar liggen, en is in aanschaf (om een mij onbekende reden) duurder dan een normale ethernet kabel.
    Je kunt dus gewoon de ethernet kabel gebruiken die ook tussen je computer en modem of router zit.
    (info)
    Snappie nou wel???

Goed om te weten.
    Dat moet tussen PC’s dan weer wel (tenminste… nu ook nog? Vroegah wel ;-)).
    Voor de prijs van een Crosscable kun je beter een hub kopen:D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.