7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jochems

Direct admin alternatief

Hallo allemaal,

Na het hele gedoe met de volle inbox van een van onze klanten ben ik op zoek naar een alternatief voor DirectAdmin waarbij je wel een aparte hoeveelheid mb’s/gb’s kunt instellen voor een inbox. Momenteel is de situatie als volgt; De klant heeft een hostingpakket van bv 300mb. Heeft de klant 150 mb in gebruik voor z’n site dan heeft ie nog maar 150mb aan opslag voor z’n e-mail.
    Ik zou het graag zien dat ik 300mb kan reserveren voor z’n website opslag en bv 1000mb voor z’n mail.

Weet iemand hier een goed alternatief voor?

Edit: Ik heb net even met een demo gespeeld van PLESK. Je kunt hier duidelijk een verschil aangeven van mailbox en opslaggrote.

Bijdrager
    Thomas van der Hogt

Sorry, foute reactie:)

Bijdrager
    Muiter

Volgens mij kan dat in DirectAdmin ook. Je kunt de mailboxen een grootte toewijzen en bij de ‘user’-account de totale mailboxgrootte instellen.

Bijdrager
    jochems

Dit kun je daar inderdaad instellen. Maar het telt dan alsnog mee met de totale grote van het pakket. Ik kan bv 1300MB data instellen en 1000mb als e-mail quota. Maar als ze 500 mb aan websitedata hebben, houden ze alsnog maar 800mb over aan email ruimte.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Naar mijn weten is er geen hosting panel die dit mogelijk maakt. Zal mede komen door het feit dat de mailfolders binnen de webfolder van de gebruiker liggen en derhalve nooit groter kunnen zijn dan het pakket zelf.

Is het niet beter je klanten hiervan bewust te maken en tarieven te stellen voor eventuele uitbreidingen? Ik weet niet welke automatisering je erachter hebt maar via bijvoorbeeld whmcs kunnen klanten eenvoudig zelf de opslag uitbreiden.

Edit: zelfs van PLESK wist ik het niet.

Bijdrager
    Shmoo

2013

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Aaarrgghh!!!:cry: ik haat dit forum!!! Haha…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.