30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 81)
  • Q:
    Bijdrager
    sven-

Dingen die je haat/mist van Apple

Ik vroeg me af of er al zo’n topic is (wijs me er dan even op i.p.v. gelijk af te kraken :D), maar anders is deze de eerste.

Post hier de dingen die je haat of (heel erg) mist van Apple of haar producten (zowel hard- als software)

Om zelf met een aantal dingetjes te beginnen:

– Het ontbreken van een “selectie printen” optie bij het printmenu in verschillende programma’s (Safari bijv.)
    – Dat Apple de laatste tijd vaker kiest voor goedkope hardware (en dat kwaliteitscontrole lijkt te ontbreken)
    – Het ontbreken van de optie om te kiezen voor een mat scherm bij de MacBook en iMac.

Dit draadje is natuurlijk niet bedoeld om Apple af te zeiken. Over het algemeen ben ik namelijk zeer tevreden.

Inactief
    Anoniem

Ontbreken van het huren van HD films via iTunes:P Verder ben ik zeer tevreden over Apple al ben ik een amateur gebruiker die alle problemen rond Windows zat was. Sinds mijn eerste iMac G5 aantal jaar geleden ben ik helemaal over. Blijft soms wat aan de dure kant, maar heb het er graag voor over.

Bijdrager
    Pivni Pes

Apple muizen haat ik, de iPhone haat ik niet, maar die is te vroeg uit de ontwikkeling gehaald.
    Verder ben ik zeer tevreden over Apple.

Bijdrager
    bluepower

Ik HAAT het ,dat ik er verslaafd aan ben:wink:

Bijdrager
    arnout

Dat het beeld dat ik van Apple krijg – als ik even het gebuiksgemak van OSX vergeet – er een is van een oppervlakkige, luxe, trendy design product.
    Eigenlijk de hele heisa en compagne rondom de iPod, iMac en iPhone zouden mij als niet-Apple gebruiker nooit naar de Mac hebben doen trekken.
    Toevallig was OS9 het eerste OS (na de C64) dat ik gebruikte en ik ben sindsdien Apple trouw gebleven…en toegegeven: het is toch wel mooi meegenomen dat een superieur systeem (OSX) in een fraaie aluminium verpakking zit:)

Bijdrager
    nookie

De Airport Extreme.
    Werkt allemaal goed hoor, maar ik krijg mijn G netwerk niet optimaal, blijft B.
    Alles inmddels geprobeerd ism dit forum, niks helpt.
    Draadloos van de ene naar de andere mac kopieren gaat op B snelheid en ik krijg het niet beter.

Safari en telebankieren.
    Dat blijft een probleem, werkt dan weer wel en dan weer niet.

Bijdrager
    Napsju

Er is geen netbook. Mijn kleine 12″ iBook begint een beetje op te raken en er is gewoon géén alternatief!!

Bijdrager
    VeRCEttY

waat? Is dit draadje soms bedoeld om Apple af te zeiken? Ben je niet tevreden ofzo?

:innocent: nee grapje..

Maar -uiteraard- is HET grote nadeel van Apple:
    dat appeltje! Overal dat appeltje op. Als er “intel inside” stickers zouden hebben gezeten dat zou iedereen pisnijdig worden, maar.. appeltje vind iedereen leuk? Ik heb een enorme mac hier staan en ik zit 8 uur per dag naar een half afgekloven appeltje te kijken.

Dat hapje! Wie heeft er aan m’n appel gezeten, denk ik dan..

Gewoon dat eens weghalen, en moet je opletten de koersen gaan als een peer.. EH.. speer!

Bijdrager
    carpebios

Inderdaad de kwaliteit van de macs tegenwoordig.
    Ik vind het maar slechter worden en dan vooral de macbook. Die behuizing is om te janken:(
    En hij blaast ook veels te snel

Bijdrager
    Statenweg

Dat appeltje inspireert. Daarnaast is het een van de beste logo’s van de wereld: simpel, herkenbaar en de associatie met de merknaam is duidelijk. Vooral niet weglaten dus.

Moderator
    unSOUND

Aan één ergenis is gelukkig wat te doen:

”sven-“

- Het ontbreken van een “selectie printen” optie bij het printmenu in verschillende programma’s (Safari bijv.)

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24202

Bijdrager
    Mattheus

De dingen waar ik wat meer moeite mee heb (haten is een groot woord):

– Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de hardware achteruit gaat. Ik heb nog een oud 6200 en een oude G4 die nu nog probleemloos draaien (de een met OS 7.5 en en de ander met OSX) terwijl een later gekochte iBook en een iMac G5 inmiddels de eeuwige jachtvelden gevonden hebben. Ook de vrij jonge Macbook van de vrouw maakt op mij geen “degelijke” indruk. Mijn huidige Macbook Pro voelt daarentegen wel solide aan.

– Het “eeuwige” probleem met Safari. Veel websites worden slecht weergegeven met Safari. Ik weet dat dit probleem eigenlijk bij anderen ligt en dat Safari aan “de norm” voldoet… maar het is hoogst irritant om bijv. met telebankieren om de haverklap problemen te hebben.

– Steve Jobs. Deze man presteert het iedere keynote weer om mij helemaal de kop gek te praten voor nieuwe producten van Apple.

– De arrogante Apple garantie regeling. Het is van de zotte dat een bedrijf als Apple probeert om onder een fatsoenlijke garantieregeling uit te komen. “Had je maar een Apple Care Protection Plan moeten afsluiten”. Dat is natuurlijk volslagen nonsens . Je mag verwachten van producten van Apple met het bijbehorende prijskaartje dat het wel een bepaalde levensduur heeft, en de wet steunt je daarbij. Helaas is de helpdesk van Apple daar niet meegaand in en zul je met behulp van juridische stappen je recht moeten halen.

– De mighty mouse. Hoe ingenieus het machtige muisje ook mag zijn; dat geweldige trackballetje deed mij geregeld de haren overeind staan.

Bijdrager
    Toinef

dat ze de mac mini met een 5200 toeren schijf leveren in plaats van een 7200 toeren (dat maakt vele uit in preformance)

Bijdrager
    switched12

ik wordt er erg hebberig van, vooral als er nieuwe dingen uitkomen
    maar dat is een zonde :D :D :D 1 van de 7

Moderator
    unSOUND
    ”Toinef”

dat ze de mac mini met een 5200 toeren schijf leveren in plaats van een 7200 toeren (dat maakt vele uit in preformance)

Die stelling is al een paar jaar achterhaald. De huidige Macs gebruiken perpendicular schijven, die dus sowieso sneller werken dan de oudere generatie 5400 RPM schijven. Daar komt nog eens bij dat de huidige schijven met hun meerdere leeskoppen en grotere cache veel minder afhankelijk zijn van het aantal RPM. Zie ook de eerdere vergelijkingen die ik gedaan heb met 4200, 5400 en 7200 RPM schijven in de MacBook en de Mac mini…

Bijdrager
    Marius1976
    ”Mattheus”

Ook de vrij jonge Macbook van de vrouw

[youp van het hek modus aan]

hij zei DE vrouw…..

[youp van het hek modus uit]

Maar idd de hardware kwaliteit is in en in triest als je dat afzet tegen de prijs. Onverstandig en ook onprettig. Verder dik tevreden.

Moderator
    Pete.Z

Leuk topic,in de lounge wel te verstaan.

Bijdrager
    sedikit

De voornaam van Steve Jobs.Noem die man gewoon voortaan Jan, dan is dat belachelijke, popiejopie-achtige en amicale getutoyeer door zijn vermeende initimi hier, tenminste teruggebracht tot het gewone niveau van de knipoog.

Bijdrager
    lbarends

die hand. je weet wel die alles vasthoud zoals de ipod iphone enzo

Bijdrager
    r2d2

Dingen waar ik mij echt al heel lang aan “stoor”:

– Het missen de optie “nieuwe folder”, in het finder context menu.

– De maximaliseer functie van de finder.
    Van mij had er een optie volledig scherm of schalen naar inhoud rato inhoud scherm op mogen zitten.

Bijdrager
    MedahOSX

genoeg dingen waar ik een hekel aan heb, maar er is 1 ding dat ik echt haat. DE MIGHTY MOUSE!

Bijdrager
    sven-
    ”unSOUND”

Aan één ergenis is gelukkig wat te doen:

”sven-“

- Het ontbreken van een “selectie printen” optie bij het printmenu in verschillende programma’s (Safari bijv.)

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24202

Daar weet ik van, unSOUND, maar ik vind dat geen beste oplossing. Het komt niet in de buurt met wat ik gewend ben van Windows.

Bijdrager
    2k

– In Tiger. Dat je niet meerdere files kunt knippen en plakken, maar 1 file per keer. Anders moet je kopieëren, plakken en weer terug om te verwijderen. Hoop dat dit in Leopard aangepast is.

– Dat van te voren niet duidelijk is hoe de zoom, minimize en close buttons reageren.

– Dat Apple je zo lekker maakt met de gelikte designs en je wordt aangezet om constant weer dure Apple items te kopen.
    (volgende PC wordt denk een iMac 24″ of wellicht wel de Mac Pro).

Bijdrager
    typonerd

Het garantiebeleid.

Bijdrager
    spacefreek
    ”typonerd”

Het garantiebeleid.

Wat is daar mis mee dan?

Het enigste waar ik moeite mee heb zijn de muizen (of eigenlijk gewoon muis). Wat een hels ding, voor een machtig muisje houdt die het bijzonder kort uit, bovendien is die helemaal niet nauwkeurig

Bijdrager
    Rini

Muizen vind ik niet geweldig. De machtige muis ligt hier netjes in de kast.
    En de kwaliteit van de behuizing van de powerbook / macbook pro lijn. Wat een slappe hap is dat.
    heb zelf een 17′ powerbook gehad. 3 dvd spelers versleten omdat de drive ingedrukt word als je je hand op op de laptop legt.
    dvd’s die er niet meer uitkomen, gekrast eruit komen dat soort ongein.
    Zwaar tegenvaller zo’n 17′ laptop kwa kwaliteit. Voelt als goedkope rommel aan.
    Uit eindelijk weggedaan. Heb nu een macbook en das solide, zelfde als met de ibooks voorheen. Niet zo mooi als een aluminium laptop, maar ze kunnen een stootje hebben.
    M’n vriendin heeft de allermooiste powerbook ooit 12′ En is daar uitermate happy mee. Dvd speler zit op een iets logischer plaats dan bij de 15 en 17′ modellen;)

Bijdrager
    Hansi2124

Te slechte ontvangst met mijn Airport Extreme kaartje in de MBP (waarschijnlijk door de behuizing). Waar pc-laptops snel een draadloos signaal kunnen oppikken ergens buiten (op vakantie bijv.), zit ik een half uur te hannessen met zoeken naar een sterk genoeg signaal om ook eindelijk aan de slag te kunnen gaan.

Verder dat Apple zijn gebruikers onterecht te veel laat betalen voor reparaties en onderdelen. Reparaties moet je soms wel bij hen laten doen, omdat je er zelf geen kennis van hebt. Onderdelen (de hd en geheugen enzo) kan je gelukkig nog bij andere bedrijven goedkoper kopen.

De garantie. Een ontzettend zwak iets van Apple. Na 1 jaar gebruik meent Apple dat hun producten op zijn, want dan is wat hen betreft de garantie op. Alleen als je erg veel geduld hebt en verstand van zaken, kom je verder. Erg triest:( :( :(

Bijdrager
    AST

Het ergonomische design van de macbook drijft mij na lang werken tot waanzin. De randen snijden vreselijk na 2 uurtjes zitten, en je hebt altijd “kleffe” handjes omdat dat ding zo warm wordt… Geen fijne optie voor lange tijd!

Het bekende bolletje van de MM… vreselijk ding, binnen 1 maand stuk, terwijl ik hem niet abnormaal heb gebruikt.

Slechte ondersteuning vanuit MS voor Office for Mac. Ok, daar kan Apple niks aan doen, maar het blijft bloedirritant als bepaalde zaken gewoonweg niet (goed) werken.

Toch wegen geen van deze irritaties op tegen de voordelen! OSX is gewoon een heerlijk OS

De garantie is wat mij betreft juist uitstekend! 30 september mijn macbook weggebracht om de topcase te laten herstellen (scheur), 1 oktober verloopt garantie, en moeiteloos werden de gegevens verwerkt, en is de macbook opgestuurd.

Wellicht moet er soms meer aangedrongen worden, het blijven natuurlijk je rechten.

Bijdrager
    Oppie
    ”r2d2″

- Het missen de optie “nieuwe folder”, in het finder context menu.

In een Finder venster bedoel je?
    Kun je een ‘knopje’ voor instellen…

Bijdrager
    Rnowed

scr……oll…….ba….ll…..

:x

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 81)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.