18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

Dillemma: iMac 21,5'' of een Macbook Pro 13''

Ik ben van plan een mac te gaan kopen. Ik koop geen nieuwe maar een tweedehands of demomodel. Ik heb nu 2 mogelijkheden: een Macbook Pro 13 inch met 4 gb geheugen en intel core 2 duo 2,26Ghz , 320 GB van 800 euro.

En een iMac van 21,5 inch met intel core 2 duo 3,06Ghz, 4GB geheugen, 500GB hardeschijf met 1 jaar garantie en doos voor 850 euro.

Ik wil vooral Final Cut Express, imovie, Photoshop, Aperture gebruiken en internetten+ ipad synchroniseren.

De twijfel komt vooral dat doordat ik heb gemerkt dat ik imovie enz het fijnste vind werken met een groot scherm. Ook heb ik al een ipad, en ik ben bang dat de macbook en ipad elkaar in de weg zitten.

Wat zijn jullie ervaringen met een macbook en een ipad, en wat zouden jullie doen?

Bijdrager
    Osiso

Vraag die je voor jezelf moet beantwoorden: Heb je de mobiliteit van de laptop nodig, en zo ja, in welke mate?

Het uitvoeren van de genoemde taken zullen op de iMac met een snellere processor en een groter scherm altijd fijner zijn. Heb je de mobiliteit niet nodig, ga voor de iMac. Heb je dit wel nodig, dan de MacBook Pro.

Bijdrager
    fatboysmart

Als je al een iPad hebt (om mee te nemen) zou ik voor de iMac gaan… groter scherm is heel handig bij video editing.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    JBStudio

Misschien een beetje off-topic, maar….. verwachting is dat er volgende week dinsdag een nieuwe iMac uitkomt, wellicht dat de huidige modellen in de aanbieding gaan….. Heb je in ieder geval een i3 processor.

Bijdrager
    thomth

Aan de ene kant vind ik de mobiliteit fijn, zodat je bijv. Ook buiten of op vakantie filmpjes kan monteren en bewerken. Aan de andere kant vind ik het grote scherm van de iMac weer fijn. De MacBook scheelt maar 3 inch met m’n iPad, maar kan wel veel zwaardere dingen doen

Bijdrager
    prullenbak

Als je al een iPad hebt, zou ik persoonlijk voor de iMac gaan. Met de nadruk op persoonlijk.

Bijdrager

Ik heb ze alle 3, Macbook, iMac en iPad.
    Ik werk ook het liefste achter mijn iMac omdat deze zo’n groot scherm heeft.
    Maar dat is alleen als ik thuis ben, op het werk gebruik ik mijn MBP het meeste, die kopel ik aan een ander scherm en hup ik kan door.
    Ik vind de iPad handig voor erbij, even snel wat opzoeken en even wat lezen, maar als ik maar door mocht met 1 ding dan koos ik mijn MacBook. Puur omdat je er zo een extern scherm bij kan kopen. En altijd door kan, waar je ook bent.

Bijdrager
    prullenbak

maar als ik maar door mocht met 1 ding dan koos ik mijn MacBook.

Logisch, want de macbook is soort van de gulden middenweg. Krachtig genoeg maar ook draagbaar… maar als je met 2 dingen door mocht? iPad en…?
    Ik zou zeggen iMac, lijkt me logisch werken, omdat je dan thuis het zwaardere werk kan doen, en onderweg het simpele dingetje bij je hebt…

Bijdrager
    Mich

Ik zou ook voor de iMac gaan. Aangezien je een iPad hebt. at least, that’s what i would do!

Bijdrager
    JustThatDutchGuy

ik ben sinds augustus de trotse eigenaar van een 13″ MBP ik heb ook heel erg getwijfeld tussen een iMac of MacBook Pro. de laatste is het geworden en ik heb er geen moment spijt van gehad!
    ik heb er een 24″ monitor bijgekocht en die combinatie is echt geweldig, een super werkpaardje, je werkt ermee in de trein, komt thuis, kabel erin en je werkt verder op groot scherm. geweldige accu, ik kan naar school en hoef me niet druk te maken over een stopcontact, en neem mijn lader zelden mee.

Bijdrager
    makasa

Een collega heeft een MBP 13″ en een iPad. De MBP gaat hij verkopen om een iMac te kopen. Op de iPad kan hij veel doen wat ook op de MBP kan. De iMac zijn dan voor de groter zaken en met een fraai groot scherm.

Bijdrager
    thomth

Als je op marktplaats naar macbook’s, zie je vaak dat mensen hem weg doen omdat ze een iPad hebben. Daar ben ik dus bang voor

Bijdrager
    CedricH

Als je enkel maar de mobiliteit van een laptop nodig zou hebben om wat te internetten en dergelijke zou ik zeker de iMac nemen. Ik heb een iMac van dezelfde generatie en het is een schitterend ding! Wat internetten op de bank of onderweg kan je dan perfect met die iPad.

Bijdrager
    prullenbak op 28 april 2011

maar als ik maar door mocht met 1 ding dan koos ik mijn MacBook.

Logisch, want de macbook is soort van de gulden middenweg. Krachtig genoeg maar ook draagbaar… maar als je met 2 dingen door mocht? iPad en…?

Ik zou zeggen iMac, lijkt me logisch werken, omdat je dan thuis het zwaardere werk kan doen, en onderweg het simpele dingetje bij je hebt…

Daar heb je gelijk in.
    iPad en Macbook + extern scherm.
    Waarom?
    Omdat ik het liefste ook kracht onderweg heb.

Had hiervoor een iMac en MacBook (white), de MacBook deed ik weg en kocht een iPad 1, maar na 3 maanden had ik het helemaal gehad met de iPad, ben veel onderweg, moet veel presenteren en tekstverwerken, en dat ging gewoon niet lekker met de iPad.
    Toen heb ik een MBP gekocht. Daarmee werk ik nu nog steeds elke dag, werkt super fijn en krachtig genoeg voor mijn taken.
    Waarom dan toch weer een iPad 2 gekocht? Omdat het voor vakanties, en savonds op de bank een heerlijk ding is.

Bijdrager
    thomth

ik heb al een monitor, en zou natuurlijk ook een macbook pro aan die monitor kunnen hangen

Bijdrager
    Hessel89
    thomth op 28 april 2011

Ik wil vooral Final Cut Express, imovie, Photoshop, Aperture gebruiken en internetten+ ipad synchroniseren.

De twijfel komt vooral dat doordat ik heb gemerkt dat ik imovie enz het fijnste vind werken met een groot scherm. Ook heb ik al een ipad, en ik ben bang dat de macbook en ipad elkaar in de weg zitten.

Wat zijn jullie ervaringen met een macbook en een ipad, en wat zouden jullie doen?

je beantwoord min of meer je eigen vraag al.

ik denk ook dat een ipad en een macbook een beetje dubbelop is.
    bovendien heb je het over screenspace en dat heb je op een 13 inch macbook totaal niet.
    dus koop een iMac:)

Bijdrager

Maar goed, hij heeft wel een eigen monitor, dus dat maakt het probleem alweer heel wat kleiner!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.