7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Chris Meijburg

Dilemma

Hey iedereen!

Dilemma!
    Ik ben van plan een 17″ PB aan te schaffen, maar gezien de dalende prijs van de huidige Powermac 1,25 DP modellen begin ik wel te twijfelen!
    Voor de prijs van een 1 GHz PB kan ik ook een 2x 1,25 Ghz desktop + cinemadisplay kopen!
    Ik weet t dus niet meer! :?

Hebben jullie advies?

Moderator
    Lucas Raggers

Ik zou zeker gaan voor de dual 1.25 PowerMac! Veel sneller. Mijn eMac is bijna net zo snel als de 17″ Powerbook van m’n broer. Valt echt tegen die 17″. PowerMac nemen dus!!!

Bijdrager
    koen76

Als je echt niet van plan bent je mac veel mee te nemen, ga dan voor de desktop!!! Veel meer waard voor je geld!!!

Een laptop is leuk als je het echt nodig hebt, of als tweede computer, maar als hoofdcomputer kies je best voor een desktop (als je rekening houdt met de prijs, uiteraard!!)

Zelf heb ik ook een iBook gehad als main, en in het begin is dat leuk en handig, maar op den duur stond ie maar te staan op mijn bureau en nam ik hem maar zelden nog ergens mee naar toe….ik heb hem dan verkocht en een nieuwe iMac gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van…

Soms mis ik mijn iBookie wel, maar misschien koop ik er nog wel 1, maar dan als tweede computer!!!

KOen76

Bijdrager
    SanderQ

Ik ben van een Bondi iMac naar een dual USB iBook gegaan en heb geen moment spijt. Ik sleep mijn iBook overal mee naartoe en kan nu overal in huis gaan zitten werken. 8)

Als ik wat spaargeld over had zou ik er nog wel een Airportverbinding bij willen zodat ik echt ‘los’ kan werken.

Nee, voor mij nooit meer een vaste plek.:)

Moderator
    Adriaan Mol

Depends, hoe zeer heb je een laptop nodig? Ikzelf werk thuis liever op een desctop vanwegen de snelheid en uitbreidbaarheid. Maar als een laptop vereist is, moet je natuurlijk voor de laptop kiezen.

Bijdrager
    Chris Meijburg

Tsja, de meningen lopen dus uiteen.

Ik wil het beestje vooral gaan gebruiken voor het opnemen en bewerken van audio, mbv. ProTools LE en de MBox.

Hiervoor is het grote scherm van de PB en de draagbaarheid wel erg handig.
    Iemand hier ervaring mee (MBox in combinatie met de PB 17″)?

Bijdrager
    mikanik

Ik heb beide machines… De desktop is echt veeeeel sneller. Het 23″ Cinema display overzichtelijk, maar voor mider geld heb je twee 17″ schermen en per saldo meer pixels.
    Ik gebruik Protools met Digi002. Heb het net op de Powerbook geinstalleerd. Het overzicht is geweldig! Ik kan nog niets zeggen over het aantal plugins wat je gelijktijdig kunt draaien. Over het algemeen is de machine snel genoeg. Gebruik je ook nog softsynths of alleen maar hardware? Als je echt veel software naast Protools gebruikt, niet mobiel bent en de ruimte hebt kies dan de desktop.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.