10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Josh

Dikke blauwe stip op desktop

Ik bekijk Panther nog maar sinds kort. Alles op zijn tijd. Tot mijn verbazing heb ik vannacht een dikke blauwe stip op de desktop gekregen die oplicht als je er met de muis over glljdt. Klik je erop dan krijg je een exposé-effect. Maar ik weet om de drommel nog niet hoe ik dat kreng wegkrijg. Zeker hier en daar domweg instellingen veranderd in de haast?

Moderator
    Lucas Raggers

Met dit programma’tje kun je hem weghalen. En dat zou ik zeker doen, want het ding kan je systeem behoorlijk rot maken.

Bijdrager
    Josh

[size=18:79bb692f78]The Exposé Blob.[/size:79bb692f78]

En snel te elimineren met Hackposé 1.1

[size=7:79bb692f78]What is Hackposé?
    HackposĂ© is a down and dirty utility that will allow you to quickly turn on the hidden “ExposĂ© blob” that allows you to control ExposĂ© with a floating controller. The hint was found at Mac OS X Hints (www.macosxhints.com). The program simply issues a command that writes to the dock’s defaults and turns the blob on or off.[/size:79bb692f78]

Absolutely Fabulous!

Mijn Dank.

Bijdrager
    rbroen

Hmmm, nog nooit van gehoord, nu weten we hoe we er vanaf komen.

Maar, eh… hoe kom je aan zo’n blauwe blob?

Moderator
    Lucas Raggers

Met hetzelfde bovenstaande app’je.

Bijdrager
    Josh

Ik kan mij niet meer herinneren na in het nachtelijk uur de System Prefs van Panther doorgelopen te hebben en van Exposé heel wat F-toetsen te hebben ingeslagen hoe De Verschrikkelijke Blob de volgende morgen woensdag 3 III 2004 vroeg op mijn scherm is verschenen en niet meer weg wilde. Ik dacht aan een straf van God maar nee toch.

Inmiddels ken ik het verlossende programma’tje en kan glimlachend achterom kijken wat mij is overkomen. Ik verbaas mij dat toch programmeurs hier zoveel moeite voor gedaan hebben een glanzend oplichtende de windows doorprikkende Blob te creĂ«ren maar in hun enthousiasme vergeten zijn in het menu hem te kunnen laten uitschakelen.
    Schrijft niet iemand: De Blob is best leuk maar wel voor 30 seconden, dan gaat ie de keel uithangen!

Moderator
    Lucas Raggers

Ik dacht dat je de blob alleen maar tevoorschijn kon toveren door een plist file aan te passen of een terminalopdracht te geven? Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dan?

Bijdrager
    Urbin Design

Bijdrager
    Aiko

Puur uit onzinnige nieuwsgierigheid heb ik met HackposĂ© even gekeken wat er bedoeld wordt met een blauwe stip. En na gekeken te hebben gaat het volkomen nut ervan mij echter. Waarom zou iemand ‘zoiets’ in vredesnaam willen…?

Bijdrager
    iLeonie

Misschien een beetje een “late kick”, maar na een herstart vanmorgen heb ik ineens een dikke vette blauwe stip op mijn desktop.

Geen idee hoe ik aan deze stip kom; maar handig vindt ik het niet.

iemand een iedee hoe ik van deze gekke stip afkom?

Volgens mij is de stip begonnen met “stralen” na een nieuwe installatie van MSN Mssgr 5.0

——————————————————————————

Probleem gevonden… Dus ook een oplossing: installatie van Cocktail en iets teveel met de opties gespeeld…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.