11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Digitaliseren van boeken

Hallo mensen,

Ik ben een paar maanden bezig geweest met het digitaliseren van mijn complete boeken en tijdschriftencollectie voor op mijn iPad.
    Alles is opgeslagen in JPG in speciale mapjes, maar nu moet ik alles nog in een PDF zetten..
    Is er een snelle manier of een programma die dat snel voor mij doet, want het zijn zo’n 1000 boeken en ik heb echt geen zin om dat handmatig in te gaan voegen…

Alvast bedankt!
    Rainier:)

Bijdrager
    Ezri Dax

Het kan op de prompt, maar ik heb even geen idee meer hoe, de onderstaande link wijst van pdf naar jpg, andersom werkt ook op dezelfde methode.

Batch converting PDF to JPG/JPEG using free software

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, maar het is een boek;
    dus bijvoorbeeld een strip van 40 bladzijden, en al die 40 bladzijden zijn een aparte JPG-file.
    Dus al die files moeten in een PDF, en dan ook JPG van bladzijde 1 op bladzijde 1 van de PDF etc.

Bijdrager
    MaXin

Alle losse bestanden van hetzelfde boek selecteren, slepen op Preview, en Save as –> PDF

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat het met deze takenreeks in Automator zou moeten lukken, maar let op: ik heb het niet getest!

Bijdrager
    KarelWillem

Adobe Acrobat > Bestand > Combineren > Bestanden samenvoegen tot één PDF…

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik ga het allemaal eens uitproberen!

Geblokkeerd
    Anoniem

De Automator-oplossing van Jakko werkt! Bedankt iedereen!:wink:

Bijdrager
    Oppie

Vraag ik me af waarom je tijdens het ‘digitaliseren’ niet gelijk voor PDF hebt gekozen?

Je kunt jpeg-jes in een pdf beginpagina slepen, op de navigatiekolom, en dan is het ook een pdf boekwerk geworden; hoef je niet alles om te zetten.

Bijdrager
    Ezri Dax
    Oppie op 07 maart 2011

Vraag ik me af waarom je tijdens het \’digitaliseren\’ niet gelijk voor PDF hebt gekozen?

Je kunt jpeg-jes in een pdf beginpagina slepen, op de navigatiekolom, en dan is het ook een pdf boekwerk geworden; hoef je niet alles om te zetten.

Gokje, want zo digitaliseer ik boeken. Gefotografeerd, is liever voor je boeken.

Bijdrager
    TypeWriter

Ik heb begrepen dat ze in Japan tegenwoordig 2 exemplaren van een boek kopen. Een om als boek te lezen, en de ander om de rug vanaf te snijden. Vervolgens halen ze die door de documentscanner en hup: een e-Book.
    Laatst heb ik een boek dat ik op de ramsj gekocht had maar eens ‘gefileerd’ om het zo te zeggen. Daarna door de Fujitsu S1500M gehaald en 20 minuten (!) later had ik keurig 14 PDF-jes, 1 voor elk hoofdstuk. Misschien dat ik ze ook nog OCR, want Acrobat Pro is met de Fujitsu meegeleverd.

NB het was een boek van meer dan 300 pagina’s. Weg ermee.

HE

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.