10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Digitalepostzegel

Na wat gerommel was het op een gegeven moment mogelijk om via Safari postzegels uit te printen op onze Dymo 450
    Op en gegeven moment is er een update uit gekomen van Safari, en hierna werkte het niet meer.
    Op de site van TNT geven ze aan dat er problemen kunnen ontstaan mac, als alternatieve oplossing geven ze aan om de browser van Omniweb te downloaden.
    Warempel, dat werkte,………………, maar natuurlijk voor een weekje of 2
    Ook naar een update van Lion ging deze oplossing nog niet werken.
    Thuis heb ik ook dezelfde labelprinter staan, en heb ik SL draaien, hier werkt de printer perfect.
    Alleen wil ik nu postzegels uitdraaien, en verdorie, het werkt nu thuis ook niet meer.
    Ik heb de config bestanden al een keertje weg gegooid, maar het wil nog steeds niet werken.

Is hier wat aan te doen?

Bijdrager
    wilfreddekok

Ik had hetzelfde probleem, maar sinds ik mijn iMac heb geüpgraded naar OS X Lion Server 10.7.2 Server GM seed (build 11C73) werkt het ineens weer vanuit Omniweb met de laatste DymoLabel-software.

Je hebt dus twee mogelijkheden: wachten totdat deze update uitkomt (zal waarschijnlijk tegelijkertijd met iOS 5 zijn) of via een Mac OS X Developer-account deze build installeren (beschikbaar via het Mac Dev Center).

Succes!

Bijdrager
    iep

Wat gaat er precies mis? Wordt er niets geprint, komt er rommel uit, krijg je een vage foutmelding?

Bijdrager
    WimVriend

Bij onderstaande website kan je gewoon je poststukken adresseren, een label uitprinten en per briefpost versturen. Betalen doe je gewoon met iDeal. Als je niet persé met postzegels wilt werken dan is dit een prima manier.

https://onlineverzendservice.postnl.nl/Login/Index?ReturnUrl=%2fDashboard

Succes
    Wim

Bijdrager
    Pivni Pes
    iep op 10 oktober 2011

Wat gaat er precies mis? Wordt er niets geprint, komt er rommel uit, krijg je een vage foutmelding?

Sorry voor mijn trage reactie, maar wat mis gaat is dat er gewoon niks gebeurt.
    Normaal krijg je een zwart scherm met zo’n voortgangsbalkje, precies als voorbeeld afbeelding in mijn startpost.
    Dit zie je dan 1 a 2 seconden maximaal, maar nu blijft dat zo staan, het loopt dan niet vast, want dat voortgangsbalkje blijft lopen.
    Ik heb het wel al eens meer dan een uur zo laten staan, maar er gebeurt gewoon niets.
    Als je nou een foutmelding krijgt, maar zelfs dat nog niet eens.

Waar ik dan een beetje treurig van wordt, is dat zo’n grote organisatie als TNT of Dymo (weet ik veel bij wie de fout zit) dit niet fatsoenlijk kan laten werken op OSX.

WimVriend op 10 oktober 2011

Bij onderstaande website kan je gewoon je poststukken adresseren, een label uitprinten en per briefpost versturen. Betalen doe je gewoon met iDeal. Als je niet persé met postzegels wilt werken dan is dit een prima manier.

https://onlineverzendservice.postnl.nl/Login/Index?ReturnUrl=%2fDashboard

Succes

Wim
    Bedankt voor de tijdelijke oplossing, alleen dan moet je telkens maar weer met je bank pas aan de gang gaan.
    Ik heb via VirtualBox Windows XP draaien voor mijn Esxi, hierin heb ik maar de driver voor Dymo geïnstalleerd, en draai ik maar even tijdelijk op deze manier mijn postzegels.
    Maar het blijft bezopen dat dit zo moet.

Bijdrager
    iep

Ik neem aan dat je met zwart schermpje de website bedoeld. Ik denk dat je normaliter een printschermpje moet krijgen van OS X zelf waarna je dan de dymo printer selecteert. Als ik het zo lees dan lijkt het aanmaken van de digitale postzegel lastig te zijn en dat kan een website probleem zijn maar het kan ook een webbrowser iets zijn. Heb je al contact met TNT/PostNL opgenomen hierover?

Inactief
    Anoniem

Dymo Labelwriter 450, Digitale Postzegel en El Capitan… Wie heeft het aan de praat????

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zet tegenwoordig gewoon 9 cijfers en letters op de envelop. Veel makkelijker en sneller.

Bijdrager
    Pivni Pes
    THX-1138 op 29 april 2016

Dymo Labelwriter 450, Digitale Postzegel en El Capitan… Wie heeft het aan de praat????

Ja, ik weer vorige week, ze blijven kloten daar bij postnl en kunnen niet een normaal stukje software maken.
    Je moet alles verwijderen, ook de preferences en daarna de laatste versie downloaden, daarna moet het lukken.
    Oja, ook belangrijk, tijdens de installatie mag de printer niet aangesloten zijn, dus even de USB kabel eruit trekken, anders gaat het nog niet werken.

Bijdrager
    brouw139

inmiddels in Mojave en kan geen postzegels printen… op mac van collega (high sierra) af en toe wel.
    zal de oplossing van Pivni Pes morgen eens toepassen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.