8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    tms18

Photoshop CS4 en digitale kleurenmeter

hoe kom ik er achter dat photoshop cs4 over een komt met de digitalen kleuren meter als welke waarde moet hij staan?

Bijdrager
    McLoe

Stel je vraag eens opnieuw, want hier begrijpt geen hond iets van.

Bijdrager
    wimjan

Hallo tms18

Probeer het hier eens…

http://lmgtfy.com/?q=schermcalibratie

Bijdrager
    Pieterr

Is je vraag misschien: hoe gebruik ik een colorimeter?
    Zo ja: http://www.northlight-images.co.uk/reviews/profiling/spyder3express_1.html

Bijdrager
    Yaris

Is de eigen digitale kleurenmeter van OS X niet goed genoeg?

Bijdrager
    Yaris

@Pieterr: is de eigen digitale kleurenmeter van OS X niet goed genoeg?

Bijdrager
    Ir.Bob

@Yaris, het zijn twee verschillende dingen. En om de digitale kleurenmeter in OSX i.c.m. Photoshop te gebruiken zal je eerst je scherm gekalibreerd moeten hebben met ofwel een colorimeter, ofwel een spectrofotometer.

@TMS, ik ik begrijp er niks van wat je schrijft, maar als mijn vermoeden juist is, dan moet je werkprofiel in Photoshop gelijk zijn aan het beeldprofiel om dezelfde kleurwaardes tot dezelfde kleur te laten komen. Deze setup is hoogst ongebruikelijk en in vrijwel alle gevallen af te raden. Beter kan je de gemeten waarde met de colorsync utility omrekenen van het schermprofiel naar het werkprofiel in Photoshop. Als je geen idee hebt waar ik over praat, dan weet je dat het tijd is een goed boek over kleurbeheer te kopen. (met nadruk en boek, want de helft van wat Google tevoorschijn tovert is onzin)

Bijdrager
    Pieterr

@Ir.Bob: Heb je nog boekentips?

Ik begrijp dat dit wel een goed boek is:
    Real World Color Management (2nd Edition), Bruce Fraser, Chris Murphy and Fred Bunting.
    Maar wel lastig om aan te komen vanwege niet meer nieuw te koop.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.