6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Digitale TV van Delta + Mac?

Ik zit erover te denken digitale TV te nemen, en aangezien ik in Zeeland woon is m’n keuze dan redelijk beperkt tot Delta; ik zou eigenlijk ook wel digitaal op willen nemen, aangezien ik toch een Mac mini gebruik als (onder meer) DVD-/divx-speler. Nu raadt Delta natuurlijk een aantal digitale ontvangers aan (en raadt af andere te gebruiken — maar ik denk dan dat ze gewoon alleen deze getest hebben) maar aan geen van deze kan je een computer koppelen, dus dat wordt een probleempje. Of is er toch een oplossing mogelijk?

Gelet op m’n Mac kom ik al snel uit bij de Elgato 610, maar dan vraag ik me weer af of iemand deze geprobeerd heeft in combinatie met een digitaal abonnement van Delta — of andere oplossingen aan kan raden, natuurlijk:)

Hoe langer ik naar dit soort spul kijk, hoe meer bomen en hoe minder bos ik nog kan ontdekken …

Bijdrager
    de mossel

Hoi, ik woon ook in Zeeland maar heb een Samsung digitale reciever en die werkt i.e.g. voor de TV. Er zit ook een aansluiting voor het geluid bij (optisch digitaal).
    Volgens mij werkt hij de Elgato 610 niet bij de Delta want die hebben een paar, volgens hun dan, specifieke ontvangers. Dit staat bij de Elgato 610:

For PayTV, a CAM (Conditional Access Module) and a subscription from your desired service provider are required. Please note that EyeTV 610 will not work with cable TV subscriptions that require [size=18:3d88ccf70b]receivers certified[/size:3d88ccf70b] by the broadcaster.

Succes!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”René

For PayTV, a CAM (Conditional Access Module) and a subscription from your desired service provider are required. Please note that EyeTV 610 will not work with cable TV subscriptions that require [size=18:562f306f24]receivers certified[/size:562f306f24] by the broadcaster.

Dat heb ik ook gelezen, maar één van de dingen die ik me nou net afvraag is wat dat precies inhoudt … Delta’s mooie kopje “Alles over digitale TV” had beter de toevoeging kunnen hebben “(behalve wat u écht wilt weten)”;)

Bijdrager
    de mossel

Je zou eventueel de Delta kunnen bellen en je “probleem” voorleggen.
    Wat is er nu vervelender als je iets koopt en later blijkt dat het niet werkt.

(ik vind het rouwens wel een leuk ding, maar tel eens even op je handen hoeveel keer je iets opneemt van TV?, de keren dat ik het deed waren sporadisch en sinds uitzendinggemist.nl nooit meer)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”René

Je zou eventueel de Delta kunnen bellen en je “probleem” voorleggen.

En dan hopen dat je geen typische telefooncentrale aan de lijn krijgt …:)

”René

(ik vind het rouwens wel een leuk ding, maar tel eens even op je handen hoeveel keer je iets opneemt van TV?, de keren dat ik het deed waren sporadisch en sinds uitzendinggemist.nl nooit meer)

Ik moet toegeven dat ik vroeger veel vaker wat opnam met m’n VHS dan ik de laatste jaren gedaan heb. Maar uitzendinggemist e.d. zijn alleen leuk als je graag naar zenders kijkt die aan dat soort dingen doen — en ik kan volgens mij het aantal programma’s dat ik op Nederland 1, 2 en 3 kijk in een week op één hand tellen …

Bijdrager
    de mossel

Valt bij Delta wel mee, heb ik wel eens gebeld en de wachttijd was heel kort. Werd heel vriendelijk te woord gestaan.
    Uitzending gemist geeft niet alleen 1, 2 en 3 weer volgens mij.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.