14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Eehhm…

Digitale TV op de Mac

Sinds 11 december wordt er in Nederland digitale TV uitgezonden in plaats van analoge TV. De zenders 1, 2 en 3 van de publieke omroep en de regionale omroepen zijn vanaf deze maand overal gratis te ontvangen via de DVB-T standaard. Misschien een prima manier om eindelijk de eeuwigdurende perikelen met uitzendinggemist en Flip4Mac het hoofd te bieden.
    Ook KPN timmert aardig aan de weg met DIgitenne. Dat is betaalde DVB-T via de decoder. Zoiets als kabeltelevisie, maar dan via de ether.

De ontvangst van het nieuwe systeem laat echter nogal te wensen over. In de randstad, waar digitenne al is uitgerold en getest werkt het naar verluid hier en daar aardig. Daar kun je soms met een kleine antenne wel TV kijken, bijvoorbeeld met een laptop en een USB stickje Elgato of Miglia. Maar in de rest van het land wordt het DVB-T signaal nog op de ouderwetse manier via de oude zendmasten verspreid. Het is de bedoeling dat er pas in de loop van 2007 landelijk echt overal goede dekking is.

Deze poll is om te kijken hoeveel lotgenoten er bij jullie Apple gebruikers zijn en hoe de ervaringen zijn met de ontvangst.

Moderator
    unSOUND

Wij hebben Digitale TV van KPN, en het werkt hier perfect. Eigenlijk altijd goed beeld, soms even wat blokjes tijdens flinke bliksem, maar verder altijd goed.

Setup:

• Originele ( Samsung decoder )
    • Elgato EyeTV 200

Bijdrager
    iljitsch

Ik heb al meer dan een jaar Digitenne van KPN (om het zo maar te zeggen) en dat gaat heel redelijk met de meegeleverde binnenantenne op de vensterbank hier in Den Haag op de tweede verdieping. Wel af en toe wat blokjes maar alleen echt problemen gehad met een wat mindere verlengkabel.

Sinds vorige week ook een EyeTV Hybrid met minuscuul antennetje erbij. Werkt vaak ook nog goed na het zoeken van een goede plek, maar meeliften op de versterkte antenne van de KPN-ontvanger is betrouwbaarder.

Ik ben van plan om binnenkort de EyeTV een keer in de trein mee te nemen, kijken hoe het beeld dan is…

Bijdrager
    GeryKa

Al jaren een schotel antenne hier, dus ook digitaal…

Sinds een aantal maanden de Elgato EyeTV200 die het signaal van de standaard schotel-tuner krijgt. Zo kan ik op de PowerMac mee kijken en/of opnemen.
    Zeker met een ACD van 23″ goed te kijken.

Bijdrager
    computer space

Deze heeft een dubbele tuner en twee antennes:
    http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvdiversity
    Kun je of 1 kanaal afspelen en 1 opnemen, of uit een gecombineerd signaal een betere ontvangst halen, ideaal voor de lastige gebieden. Er is ook ergens een filmpje van duitse gasten die dit testen bij 270km/u op de autobahn met een macbookpro. Geen enkel probleem als je die film bekijkt.

Bijdrager
    wiert

Miglia minitv;

prima ontvangst in Delden (Twente). :finderoud:

Bijdrager
    1984
    ”unSOUND”

Setup:

• Originele ( Samsung decoder )
    • Elgato EyeTV 200

Heb je dat via Composite, S-Video aangesloten, en heb je de zelfde kwaliteit als met een digitale EyeTV adapter :|

Bijdrager
    J.

as usual loopt belgie een jaartje achter op nl dus zullen wij hier pas digitaal kunnen kijken in 2007. Ale je kan nu ook digitaal bekijken, maar het wordt nog altijd analoog uitgezonden ofzoiets:p

Bijdrager
    wiert

UNSOUND; 1984: IS DIT EEN VRAAG, OF EEN OPMERKING?
    HOE DAN OOK, MIGLIA IS VIA EEN USB AANGESLOTEN WAAR EEN ANTENNE MEE IS VERBONDEN.

Bijdrager
    Eehhm…

Hee, Wiert. Niet zo schreeuwen!:-)

Ik ben daar ook benieuwd naar. Kun je die Digitenne zo met je EyeTV/Miglia USB stick of apparaat ontvangen? Of moet je het antennesignaal uit je KPN decoder er in stoppen. In dat geval moet je een analoge apparaat hebben, toch? (bijvoorbeeld de Elgato EyeTV hybrid)

Mijn Miglia TV mini is DVB-T only, dus die kan niks met een analoog antennesignaal uit een decoder.

Moderator
    unSOUND

Hij is aangesloten via Composite.

Hoe het beeld is vergeleken met anderen: Geen idee. Hangt ook enorm van je instellingen af qua codering en weergave.

Bijdrager
    Brimme

Ik heb een eyetv Hybrid en daar heb ik mijn samsung digitenne kastje op aangesloten, zo kan ik alle zenders ontvangen ipv de publieke en de regional. Opnemen werkt ook super. Kan alleen geen timer instellen met de bijgeleverde epg. heb al een keer in de auto tv gekeken op een macbook pro en dat werkt super.

Bijdrager
    wiert

Zonder het nu van de daken te schreeuwen……… ik kan alleen NED 1, 2 en 3 ontvangen en de regionale zenders; ik ben niet op digitenne geabonneerd.

wiert

Bijdrager
    poeje

Kan iemand mij vertellen of je ook digitenne kan ontvangen zonder de meegeleverde decoder maar direct via een DDT usb stick?

Lijkt me wel lekker voor de kwaliteit..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.