10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Lolsmurf

Digitale revolutie anno 2016: hoe gebruik jij Apple op het kantoor?

Ik ben dit topic gestart om elkaar te helpen met tips en ideeën hoe je Apple devices kunt inzetten om het werk anno 2016 te vergemakkelijken. Welke hulpmiddelen biedt Apple ons, en welke Mac en IOS software gebruiken we daarbij. Het gaat mij niet om mensen die toch al in een Apple omgeving werken, maar juist voor die mensen die in een hybride omgeving werken. Ik zal zelf de eerste voorzet geven. Van elkaar kunnen we leren, en hopelijk brengen we elkaar op nieuwe ideeen. Laat wat van je horen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Lolsmurf. Reden: Spelfout

Bijdrager
    Lolsmurf

Ik ben opgegroeid met de eerste computers, heb alles op kantoor voorbij zien komen van typemachines, ponsmachines, IBM pc’s, IBM clones, matrixprinters, Lotus123, Wordperfect tot waar we nu staan. Van kasten vol met papier tot het huidige semi-papierloze digitale tijdperk. Van plannen op grote whiteboards, succes agenda’s tot de huidige afsprakenbeheer middels handige apps en programma’s op smartphone en pc.

Ik werk op een financiële afdeling waarbij ik veel advieswerk heb binnen mijn planning &controlfunctie in de organisatie. Al heel lang wil ik zo min mogelijk papier bij me hebben en toch alles voorhanden te hebben in wat ik nodig heb in mijn functie. Sinds enige tijd gebruik ik daarvoor een IPad Pro, Smartphone en Asus laptop. Sinds kort heb ik deze laatste vervangen door een Macbook Air. Ik gebruik hiervoor diverse programma’s. Ik zal in een volgende per device vermelden wat ik daarvoor gebruik en waarom.

Bijdrager
    Lolsmurf

Voor het beheren van taken en agenda’s en het kunnen stellen van prioriteiten heb ik lang gezocht en van alles geprobeerd. Probleem voor mij is dat het zeker wat de mail en agendafunctie gekoppeld moet kunnen worden aan de omgeving op mijn werk. Sinds enige tijd is daar gekozen voor een Google omgeving voor bedrijven. Iedereen die wel eens met Google apps gewerkt heeft weet dat het prachtige producten zijn, ze doen wat ze moeten doen, qua vormgeving vreselijk oubollig, en alle apps staan op zichzelf. Gmail is niet gekoppeld aan bijvoorbeeld Words, Microsoft heeft het hier beter voor elkaar. De agendafunctie staat weer los van GMail, en Google keep en tasks staat weer los van alles. Voor mij dus rotzooi. Tijd om op zoek te gaan naar iets anders.

Ga je zoeken naar taakplanners dan wordt je gek van wat er allemaal is. Het is dus zaak om je goed in te lezen, er zijn veel reviews zodat je het kaf van het koren kunt scheiden. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op Todoist. Dit is een bijzonder goede taakplanner, die weliswaar gratis is maar toch de betaalde versie vereist wil het tot zijn recht komen.Ik heb deze software geïntegreerd in GMail, op mijn IPad pro inclusief een zeer prettige widget, op de laptop als aparte app en op de smartphone.

Bijdrager
    Shmoo

Jongens kom eens kijken…

We hebben nu niet zomaar iemand getroffen op OMT, dit is een echte! ? ?

Bijdrager
    Odiebla

Een echte wat?

Bijdrager
    Shyos

???

Moderator
    Night

Een echte adverteerder voor Todoist?

Bijdrager
    Lolsmurf

Is het wat om hier wat over te starten? ik wil best mijn ervaringen posten, daarbij komen veel praktische tips naar voren, vele soorten software en niet alleen todoist. Maar ik put uit mijn praktijkervaringen, waar hopelijk anderen iets aan hebben.

Bijdrager
    Zakske

Be my guest, alleen heb ik werkelijk nul interesse om enkel apparatuur van Apple te gebruiken. Een revolutie is het als je zelf mag kiezen, en voor mij betekent dat geen iPhone, iPad of Apple Watch.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Voor mij biedt Apple OS X, kuch, macOS en FileMaker. En dat was het eigenlijk wel.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.