10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rl88

Digitale Ontvanger op 21,5" iMac

Is het mogelijk om een digitale ontvanger op m’n iMac aan te sluiten? Ik heb namelijk nog een digitale ontvanger over en zou graag tv willen kijken op m’n mac. Maar dan in een apart schermpje. Weet niet of de iMac een video in aansluiting heeft?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Vinhelper

De 21,5” heeft geen video in, de 27” heeft dat alleen maar.

Dus dat wordt een EyeTV, via Firewire, als je toch tv wilt kijken op je Mac.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hij geeft al aan’t in een apart schermpje te willen, dus inderdaad een EyeTV.

Bijdrager
    1984

Of TerraTec H7 of iets anders wat op de IMac 21,5 werkt

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Ik zelf gebruik icm met mijn iMac 27 de terratec H5, deze is vergelijkbaar met de H7 maar kan ook analoge videobronnen ontvangen (lees s-video en composiet) Hier zou je dus je settop box op kunnen aansluiten. Uiteraard kun je hiermee ook gewoon DVB-C ontvangen (en volgens mij ook nog DVB-T)

Bijdrager
    rl88

Bedankt voor alle reactie’s! Ga even uitzoeken wat voor mij de het beste oplossing is. Met bijvoorbeeld een H7 heb ik de settop box niet nodig. En met de H5 kan er ik misschien wel m’n xbox op aan sluiten. Of heb ik dan problemen met te veel lag?

Heeft een Mac Mini wel een video ingang? De Mac Mini is uit september 2009, dus net voor de nieuwste modellen.

Bijdrager
    Nikita

Nee, en de 27″ iMac accepteert het ook alleen als het een DisplayPort signaal is, dus een analoog S-Video signaal werkt daar ook niet (net zo min overigens als HDMI).

De enige echte manier om, ook gecodeerde, kanalen te kunnen bekijken is bij mijn ervaring de Terratec H7. Hier kan je namelijk een smart card in kwijt; bij de H5 kan dit niet dus ben je daar aangewezen op de ‘gratis’ kanalen; hier in Nederland zijn dan Nederland 1, 2 en 3 (via Digitenne) of Nederland 1 en wat andere onzin meuk over de digitale kabel.

Bijdrager
    ikoot

Nikita,

ik ben ook van plan om TV te gaan kijken op een iMac en hem ook echt als Tv te gebruiken in de woonkamer.
    kan ik een Terratec H5 aansluiten op de uitgang van een decoder, zodat ik de digitale ontvangst overlaat aan de decoder.
    het voor deel van de H5 is dat er een extra ingang op zit, waar ik evt. een extra HD recorder op kan zetten.

Thanks

Bijdrager
    rl88

Allemaal bedankt voor de reactie’s! Ik ga uitzoeken wat voor mij de beste oplossing is. Zag ook nog een Miglia TVMax op internet. Deze past precies onder de Mac Mini.

Bijdrager
    Nikita

Let wel dat de ingang die de H5 heeft, ervoor zorgt dat het signaal analoog op je Mac binnenkomt. HD zenders zijn dus in elk geval geen HD kwaliteit meer… Verder zal het beeld wel prima zijn, maar toch…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.